پروژه های راهبردی برای دستیابی به فناوری های نوظهور

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت حرکت همگام با سایر کشورهای دنیا در دستیابی به فناوری های نوظهور، 5 پروژه راهبردی تعریف کرد.

به گزارش کلیک، معاون وزیر ارتباطات گفت: این 5 پروژه شامل پروژه های جویشگر بومی، اینترنت اشیاء، محاسبات ابری (کلود کامپیوتینگ)، بیگ دیتا (داده های عظیم) و نسل پنجم ارتباطات سیار (G5) می شود. انتظار داریم این پروژه ها تا پایان برنامه ششم توسعه تحقق یابد.

مرتضی براری در ادامه افزود: در راستای تعریف راهبردی این پروژه ها، از شرکتهای فعال دانش بنیان که در این زمینه ها فعالیت می کنند، حمایت صورت می گیرد.

وی در ادامه اعلام کرد: شوراهای راهبردی این طرح ها، آغاز به کار کرده اند. شرکت های توانمند این حوزه ها، می توانند با معرفی به شوراهای راهبری، از ظرفیت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنند.

معاون امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: رشد فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی با مفاهیمی چون «بیگ دیتا» و «اینترنت اشیا» به پیش می رود. این 5 پروژه تعریف شده با محوریت مرکز تحقیقات مخابرات ایران و در بازه زمانی ۵ ساله عملیاتی خواهد شد و تنها موضوع مربوط به مطالعات آن، مدنظر نخواهد بود.

براری گفت: برای حمایت از طرح جویشگر بومی، به شرکت های فعال در این بخش تاکنون ۱۵ میلیارد تومان، تعلق گرفته است. در بودجه سال آینده نیز، برای مثال، بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح جویشگر بومی در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله اختصاص داده می شود.

ارسال نظر