دانشجویان هلندی موتورسیکلت الکتریکی خود را به تهران آوردند

یک تیم دانشجویی هلندی امروز موتورسیکلت الکتریکی خود را در دانشگاه شریف به نمایش گذاشتند.

دانشجویان هلندی موتورسیکلت الکتریکی خود را به تهران آوردند

به گزارش کلیک، تیم دانشجویی هلندی Storm Eindhoven که قصد دارد با اولین موتورسیکلت الکتریکی گردشگری، دور دنیا را در ۸۰ روز بگردد، امروز در چهاردهمین روز سفر خود، با توقف در دانشگاه صنعتی شریف، به معرفی موتور خود پرداخت.

Remco Mulders یکی از دانشجویان دانشگاه Eindhoven به خبرنگار کلیک گفت:«ما اولین موتورسیکلت الکتریکی را ساختیم که برای مسافت‌های طولانی کاربرد دارد و با آن قرار است در ۸۰ روز دور دنیا را بگردیم و نشان دهیم که می‌توانیم این کار را تنها با نیروی الکتریکی انجام دهیم.»

وی در مورد ادامه برنامه سفرشان توضیح داد:«۸ روز در ایران می‌مانیم. ما از ترکیه به ماکو، بعد به تبریز، سپس به قزوین و بعد تهران آمدیم. بعد از آن هم به ترکمنستان ازبکستان، قزاقستان، چین و بعد آمریکا می‌رویم. سرانجام بعد از رفتن به پاریس، به میهن‌مان در هلند برخواهیم گشت.»

لازم به ذکر است Storm Wave اولین موتورسیکلت الکتریکی گردشگری، دارای ویژگی‌های محدوده حرکتی بالا، کم صدا بودن و راحتی است. باتری این موتورسیکلت با انرژی معادل ۲۸/۵ کیلو وات-ساعت، به تعدادی کارتریج تقسیم شده که به راحتی قابل تعویض هستند. هم‌چنین ساختار ماژولار این موتور انعظاف‌پذیری لازم برای رسیدن به ترکیب دلخواه از وزن موتورسیکلت و محدوده حرکتی آن(تا ۳۸۰ کیلومتر) را فراهم می‌کند.

این تیم اولین تجربه رانندگی الکترونیکی را میان مردم دنیا به اشتراک خواهند گذاشت. آن‌ها در صدد هستند نشان دهند که سفر تمام الکتریکی دیگر تنها یک چشم‌انداز نیست و اثباتی برای آینده حمل و نقل در جهان است.

سفر این تیم هلندی از ۱۴آگوست (۲۴ مرداد) شروع شده و تا ۲ نوامبر (۱۲ آبان) ادامه دارد.

ارسال نظر