طراحی خیره کننده ZTE Nubia Z11 تحسین کارشناسان را برانگیخت

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند چینی در طول چند سال گذشته رشد فوق العاده ای داشته اند. آن ها نه تنها در فروش تعداد دستگاه های بیشتر موفق بودند، بلکه طراحی گوشی های خود را نیز به استاندارد بالاتری رسانده اند.

طراحی خیره کننده ZTE Nubia Z11 تحسین کارشناسان را برانگیخت

کلیک - کمپانی ZTE یکی از این همین شرکت ها است که با سری گوشی های اکسون خود، وارد بازار ایالات متحده آمریکا شد و توانست با گوشی های اکسون۷ و اکسون۷ مینی به موفقیت های چشمگیری دست یابد. کمپانی ZTE گوشی های اکسون را با ویژگی های مشابه دیگر رقبا وارد بازار کرده است و توانسته فروش قابل قبولی را کسب کند.

گوشی Nubia Z11 محصول جدید این کمپانی است، که دارای یک صفحه نمایش فول اچ دی و تراشه اسنچ دراگون ۸۲۰ است. در ادامه قصد داریم بیشتر این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم. با کلیک همراه باشید.

۴

طراحی و صفحه نمایش

هنگامی که گوشی Nubia Z11 را در دست می گیرید، احساس محکم بودن و استحکام این گوشی ررا می توانید حس کنید، چرا که این گوشی از فلز ساخته شده و به طرز محسوسی از مدل قبلی نازک تر است. ضخامت این گوشی ۷٫۵ میلی متر است و پشت گوشی نبز کاملا صاف است، ولی متاسفانه نمی تواند در این زمینه با ارگونومیک بدن انسان رابطه خوبی برقرار کند و در دست نگه داشتن آن شاید کمی مشکل باشد.

در جلوی گوشی دکمه خازنی خانه قرار دارد که می تواند تغییر رنگ هم دهد. در پشت دستگاه هم، در قسمت پایین نام گوشی و کمی بالاتر حسگر اثر انگشت به چشم می خورد که عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد. در قسمت پایینی گوشی هم شاهد یک درگاه USB-C هستیم.

چشم گیر ترین چیز در مورد نوبیا Z11 بدون شک صفحه نمایش خیره کننده آن است که عملا هیچ قابی دور آن وجود ندارد و باعث می شود که این گوشی ۵٫۵ اینچی جمع و جور ترین گوشی باشد که ما تاکنون دیده ایم و حتی آن را باریک تر و کوتاه تر از گلکسی S7 می کند. اما ویژگی صفحه نمایش تنها به این خاطر چشم گیر نیست، بلکه این مدل از صفحه نمایش بدون قاب مسلما چیزی است که کاربران تمایل استفاده از آن را در آینده دارند و این اتفاق سطح و درجه ساخت صفحه نمایش برای گوشی های هوشمند را ارتقا بخشیده و مفهوم آن را تغییر اساسی داده است، و در این زمینه باید به ZTE آفرین گفت.

صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی نوبیا Z11 با اندازه ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از نوع " است وتعادل رنگ نسبتا مناسبی دارد، به طوری که می توان متون را در زیر نور آفتاب به راحتی خواند.

۵

رابط کاربری

نوبیا Z11 با اندروید ۶ مارشمالو عرضه می شود، اما از آن جا که پوشش سنگینی بر صفحه نمایش آن وجود دارد، چیز زیادی را از مدل اندروید آن حس نمی کنید. ولی نگران نباشید. ظاهر رابط کاربری نوبیا Z11 به نظر بسیار خوب و عملی است. آیکون ها به خوبی کشیده شده اند و در اندازه های مناسبی هستند و کارایی همه اجزا با هم ساده و منسجم است.

مطمئنا رابط کاربری این گوشی نیز مانند دیگر گوشی های ساخت کشور چین از آیفون کپی هایی کرده است. برنامه دوربین که کاملا مشابه دوربین آیفون است. هیچ کشویی هم برای برنامه ها وجود ندارد. در این قسمت باید اعتراف کنیم که آرزو داریم سازندگان چینی در این زمینه نیز کمی خلاقیت از خود به کار برند و متحمل این همه حقارت نشوند.

۳

عملکرد

جدا از همه این حرف ها، یک ویژگی و خصوصیت بزرگ در مورد نوبیا Z11 وجود دارد، و آن این است که در ساخت این گوشی از پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپ دراگون ۸۲۰ استفاده شده است. این کار، نوبیا Z11 را هم تراز دیگر پرچم داران گوشی های اندروید می کند و با توجه به قیمت بسیار کمتر آن، رقیب جدی برای آن ها خواهد بود. فضای ذخیره سازی این گوشی به طور پیش فرض ۶۴ گیگابایت است که برای اکثر مردم کافی می باشد، اما می توانید آن را از طریق یک کارت حافظه microSD تا ۱۲۸ گیگابایت گسترش دهید.

باتری

در نهایت، یک باتری ۳،۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نوبیا Z11 وجود دارد . این باتری قطعا بزرگترین باتری نیست که در یک گوشی ۵٫۵ اینچی با سیستم عامل اندروید به کار رفته است و گوشی های دیگر اندرویدی با صفحه نمایش های بزرگ را دیده ایم که از این باتری استفاده کردند و این می تواند یکی از نقاط ضعف نوبیا Z11 به شمار رود.

۲

انتظارات ، قیمت و تاریخ انتشار

گوشی های چینی راه درازی را در پیش دارند تا به تکاملی مانند گوشی های سامسونگ یا ال جی برسند، اما به راحتی می توان پیشرفت های اتفاق افتاده از سال پیش تاکنون را در مدل های جدید گوشی هایشان حس کرد و این یعنی این که آن ها در حال تلاش اند و سال به سال بهتر می شوند.

پس از وان پلاس۳ بسیار عالی و هوآوی پی۹ تحسین برانگیز و اکسون۷ شگفت انگیز، حالا ZTE Nubia Z11 هم به این موج جدید گوشی های خوش ساخت پیوسته است و برای تولیدکنندگانی مانند سامسونگ و اپل که گوشی هایی با همین امکانات ولی قیمت های چند برابر عرضه می کنند، رقیب جدی شده است.

در حال حاضر، نوبیا Z11 تنها در چین به فروش می رسد و به طور رسمی در ایالات متحده یا اروپا در دسترس نیست. اما قرار است این روند خیلی زود تغییر کند. درست دو هفته پیش، نوبیا رسما اعلام کرد که قصد دارد تا در چارچوبی مشخص و زمان بندی شده از ماه های سپتامبر تا اکتبر، Z11 را در انگلستان، اروپا (به خصوص جمهوری چک، آلمان، ایتالیا، پرتغال، روسیه و اسپانیا) ، آسیا به خصوص در هند، اندونزی، تایلند، ویتنام، و هم چنین آمریکا (ایالات متحده، آرژانتین ، مکزیک) به فروش برساند.

نوبیا Z11 در دو مدل عرضه خواهد شد: مدل اول با ۵۰۰ دلار قیمت به رنگ نقره ای یا خاکستری تیره با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است و مدل دوم با رنگ ترکیبی مشکی و طلایی و قیمت ۶۰۰ دلار و ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی. این گوشی در وب سایت رسمی نوبیا و دیگر فروشگاه های معتبر اینترنتی مانند آمازون و eBay برای خرید در دسترس خواهد بود.

ارسال نظر