اولین سوپرمارکت بدون کارمند در سوئد

در حالیکه در اواخر شب، جستجو برای خرید غذای کودک نوپایی که حال خوشی نداشت و جیغ می زد معضل ایجاد کرده بود، رابرت لیجاسون به فکر افتتاح اولین فروشگاه بدون کارمند افتاد.

اولین سوپرمارکت بدون کارمند در سوئد

به گزارش کلیک، او با پسر گرسنه اش در خانه تنها بود و آخرین شیشه غذا را روی زمین انداخت و از شهر کوچک ویکن در سوئد جنوبی بیست دقیقه رانندگی کرد تا یک سوپر مارکت باز را پیدا کرد.
در حال حاضر یک متخصص IT 39 ساله یک فروشگاه ۲۴ ساعته بدون صندوق دار را افتتاح کرده است.
خیلی ساده مشتریان با استفاده از تلفن همراه شان و با ضربه انگشت در را باز می کنند و خرید هایشان را اسکن می کنند. همه مشتریان باید برای خدمات ثبت نام کنند و یک نرم‌افزار دانلود کنند. آنها برای خریدهایشان صورت حساب ماهانه را شارژ می کنند.
این فروشگاه، مواد اولیه ای مانند شیر، نان، شکر، مواد غذایی کنسرو شده، پوشک بچه و محصولات دیگری که در یک فروشگاه کوچک پیدا می شود را دارد. این فروشگاه به دلیل خطر سرقت، دخانیات یا داروهای پزشکی ندارد. الکل هم در این فروشگاه سوئدی مجاز به فروش نیست.
لیجاسون گفت: در آرزوی گسترش این فروشگاه ها به روستاها و شهرهای کوچک دیگر می باشم. این تفکر غیر قابل باور است که قبل از او به فکر هیچ کس خطور نکرده بود.

او امیدوار است که با حذف کارمندان، فروشگاه هایی کوچک در حومه شهر ایجاد کند. در دهه های اخیر چنین فروشگاه هایی جایگزین سوپر مارکت های بزرگ تر که مایل ها یا کیلومترها دور بودند، شدند.
لیجاسون محصولات مغازه را دریافت می کرد و روی قفسه ها انباشته می کرد سپس بقیه کار را به عهده مشتریان می گذاشت. او برای حفاظت در برابر دستبرد دزدان، از این فروشگاه ۴۸۰ فوت مربعی یا ۴۵ متر مربعی، شش دوربین مداربسته نصب کرده است. همچنین اگر در جلویی به مدت بیشتر از هشت ثانیه باز بماند یا اگر کسی بخواهد برای باز کردن در را بشکند، او از طریق یک پیام متنی باخبر می شود.
لیجاسون با خنده گفت که من همین نزدیکی ها هستم و همیشه با یک اهرم شما را دنبال می کنم اما در ادامه گفت که از زمان افتتاح فروشگاه در ژانویه نیازی به او نیست.

مشکل بزرگتر درگیر شدن ساکنین قدیمی ویکن، شهرکی با جمعیت ۴۲۰۰ نفری با تکنولوژی است.
نیلسون ۷۵ ساله گفت که وقتی او به همراه خانواده اش وارد این شهرک شد، مغازه های زیادی در اینجا وجود داشته است. او از فروشگاه جدید لیجاسون استقبال کرد و گفت که این فروشگاه برای افراد مسن که تنها زندگی می کنند خیلی مناسب است.
نیلسون گفت: من نمی دانم آنها چطور این تکنولوژی را مدیریت می کنند، گاهی اوقات درک آن دشوار است.
لیجاسون به دنبال روشهای دیگر باز کردن در بدون استفاده از نرم افزار است. او روش چهره شناسی یا اسکنر های اثر انگشت را رد کرد اما مانند بعضی از بانک ها در فکر نصب یک کارت اعتباری خوانا نیز است. او همچنین در فکر قرار دادن یک نفر برای چند ساعت در روز در فروشگاه است که مشتریانی را که با تکنولوژی جدید مشکل دارند راهنمایی کند.
مشتریان دیگر، عاشق سرعت خرید در این فروشگاه بودند. ریموند آرویدسون یکی از دوستان لیجاسون در کمتر از یک دقیقه خریدش را انجام داد.
او با لبخند گفت من عاشق اینم که بدون صف، سریع وارد شوم و سریع خارج شوم.

منبع:technews

ارسال نظر