فناوری اخطار به دوچرخه حین رسیدن به چهارراه

یکی از بهترین مکان ها برای دوچرخه سواران در جهان در حال امن تر شدن است.

فناوری اخطار به دوچرخه حین رسیدن به چهارراه

به گزارش کلیک، حتی در کشور هلند که در تسخیر دوچرخه ها است؛ هنوز هم در برخی مواقع عبور از خیابان به معنای تصادف با یک اتومبیل است. بیست و پنج درصد از افرادی که در تصادفات فوت می کنند دوچرخه سوار هستند.
اکنون این کشور قصد دارد با استفاده از یک فناوری جدید به نام BikeScout آمار تلفات را کمتر کند، این سیستم برای شناسایی نزدیک شدن دوچرخه سوارها طراحی شده و از طریق چراغ های چشمک زن به رانندگان هشدار می دهد.
به گفته ژوزین وندر لیند، مدیر عامل فناوری شرکت Heijmans، شرکت طراح BikeScout، " چیزی که ما می دانیم این است که با اینکه هلند یک کشور ایمن در زمینه ترافیک است، اما ما هنوز در این زمینه نیاز به پیشرفت داریم، به ویژه در چهارراه ها. ما هر روزه شاهد افزایش دوچرخه های الکتریکی هستیم، بنابراین دوچرخه سواران مختلف با سرعت های گوناگون در حال حرکت هستند و همه رانندگان از این تفاوت های سرعت اطلاع ندارند."

این سیستم به طور دائم سرعت و موقعیت اتومبیل ها و دوچرخه سواران یا دوندگان را رهگیری می کند و در صورت وجود خطر برخورد، باعث چشمک زدن چراغ های LED جاسازی شده در جاده می شود. شرکت Heijmans یک نمونه اولیه از این فناوری را در پارکینک خود تست کرد - که خود آنجا نیز مکانی خطرناک برای رانندگی است - و سپس اولین سیستم رسمی را در ماه مارس در یک چهارراه شهر آیندهون نصب کرد.
احتمالاً این سیستم در کشورهایی که دوچرخه سواری کمتر رایج است می تواند مفید تر باشد. لیند می گوید: " مردم سایر نقاط غیر از هلند نیز روز به روز شاهد افزایش دوچرخه سواران در جاده ها هستند. من فکر می کنم هیچ کس با هدف تصادف عمدی با یک دوچرخه سوار وارد جاده نمی شود. این سیستم به رانندگان کمک می کند تا از موقعیت های خطرناک آگاهی یابند."
این فناوری همچنین درباره نوع رفتار بسیاری از مردم در چهارراه ها اطلاعات جمع آوری می کند، بنابراین مدیران شهری می توانند طرح های شهرسازی آینده خود را بر اساس آن طراحی کنند.
این سیستم چندان ارزان نیست - اولین سیستم نصب شده در آیندهون حدود ۴۳ هزار دلار قیمت دارد و هزینه نگهداری سالانه آن معادل ۱۱۰۰ دلار است. اما با این وجود، هزینه کردن این مبلغ برای شهر ارزش دارد.

منبع: cnet

ارسال نظر