بهبود زخم های دیابت با طراحی و ساخت زخم پوش های پودری

پروتئین ها به ویژه آنتی بادی ها، نقش اساسی در حوزه های تحقیق، تشخیص و درمان ایفا می کنند که می توان به عنوان قلب تپنده بیوتکنولوژی از آنها نام برد.

بهبود زخم های دیابت با طراحی و ساخت زخم پوش های پودری

تولید آنتی بادی هایی با حساسیت، ویژگی و سازگاری بالا یک چالش همیشگی است. اکنون پژوهشگران شرکت توسعه زیست فناوری ملت پژوهشگاه ابن سینا موفق به تولید انواع آنتی بادی های پلی کلونال و مونوکلونال، پروتئین های نوترکیب، کیت های تشخیصی بیوشیمیایی و مولکولی، معرف ها، فرآورده های بیولوژی، زخم پوش و پانسمان های زخم و.. شده است.

دکتر بهار بهزادی، یکی از پژوهشگران این شرکت در گفتگو با خبرگزاری خبرنگار سیناپرس گفت: در حال حاضر محصولات زیست فناورانه ای در حوزه های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، ایمونولوژی در گروه های مختلف پژوهشگاه ابن سینا تولید می شود. وظیفه اصلی شرکت ما تولید و فروش این محصولات است.

این شرکت حلقه واسط میان صنعت و دانشگاه است. شرکت های دانش بنیان و مراکز تولیدی که تمایل به همکاری با مجموعه ما را دارند، می توانیم آنها را به بخش صنعت متصل کنیم.

وی تصریح کرد: تولیدات علمی مراکز دانشگاهی به جای چاپ مقاله، تبدیل به دانش فنی می شوند. سپس این دانش فنی به فروش شرکت ها می رسد. سعی می کنیم کیفیت R&D شرکت ها را نیز ارتقا دهیم. همچنین سعی می کنیم محصولات تولیدی واحدهای آزمایشگاهی مان را نیز به صنعت متصل کنیم و در مقیاس بالاتر تولید داشته باشند.

این پژوهشگر اظهارداشت: امروزه به واسطه تحریم ها بسیاری از این محصولات با ارزبری بسیار وارد کشور می شوند. شرکت ما در حال حاضر توانسته بسیاری از محیط های کشت، ریجینت ها و مواد پایه شامل آنتی بادی ها، آنتی ژن ها، محیط های کشت ها، مخمر را به قیمت مناسب تر و با کیفیت بالاتر به شرکت های تولید کننده بدهد.

بهزادی ادامه داد: در زمان کرونا مجموعه ما موفق به ساخت کیت های کووید 19 شده است. اکنون نیز اقدام به تولید یک سری کیت های سرولوژی، مولوکولی، RNA حامل، محصولات مانند مخمرها و پپتون( نوعی پروتئین محلول در آب) شده ایم.

وی گفت: زخم پوش ها از دیگر محصولات شرکت مجموعه ما محسوب می شود. این زخم پوش ها برای پانسمان زخم ها کاربرد دارند. پایه این زخم پوش ها متفاوت و از جنس های آلژینات، کیتوزان و آلترازیل است. همچنین زخم پوش های پودری مان نیز درمافلکس نام دارد. این نوع زخم پوش ها برای زخم های معمولی، دیابتیک و زخم های بستری که هنوز خیلی عمیق نشده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

بهزادی افزود: این نوع زخم پوش ها جاذب رطوبت است و نمی گذارد باکتری رشد کند. علاوه بر این، روند بهبود زخم و درمان را تسریع می بخشد و باعث می شود عفونت و آلودگی وسعت پیدا کند.همچنین برخی از این زخم پوش ها نیز به صورت نوار فیلم هستند. این نوع زخم پوش ها پیش از این وارداتی بودند اما اکنون ما موفق به تولید آنها شده ایم. اغلب این محصولات در حال اخذ مجوز هستند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر