تولید ربات‌های جدیدی برای خنثی‌سازی بمب‌ها

وزارت دفاع استرالیا خبر داده است که با یک شرکت خصوصی برای تولید 80 ربات جدید با قابلیت خنثی‌سازی بمب‌ها قرارداد بسته است.

تولید ربات‌های جدیدی برای خنثی‌سازی بمب‌ها

دولت استرالیا قراردادی به ارزش 46 میلیون دلار را با شرکت L3Harris Micreo امضا کرده است تا ربات‌های جدیدی برای خنثی‌سازی بمب‌ها بسازد. طبق این قرارداد، 80 ربات جدید ساخته خواهد شد تا ایمنی نظامیان این کشور در زمان خنثی‌سازی بمب‌ها دیگر به خطر نیفتد.

براساس گزارش Australian Defense Magazine ، وزارت دفاع استرالیا می‌خواهد به ربات‌هایی مجهز شود که دوربین و سنسورهای خاصی برای یافتن، بررسی و خنثی‌سازی مواد منفجره و خطرناک خواهند داشت. این فناوری می‌خواهد به حفظ جان افرادی کمک کند که درحال‌حاضر وظیفه خنثی‌کردن بمب‌ها را بر عهده دارند و درعین‌حال می‌تواند جایگزین ربات‌های فعلی در این زمینه شود.

وزیر دفاع استرالیا درباره این قرارداد می‌گوید: «همکاری میان دولت و شرکت‌های دفاعی ازجمله در کوئینزلند حیاتی خواهد بود. این ربات‌های جدید که در کوئینزلند برای نیروی دفاعی استرالیا ساخته می‌شوند، نمونه‌ای از تلاش برای ایجاد صنایع و نیروی کار داخلی درزمینه فناوری‌های نوآورانه محسوب می‌شود.»

استرالیا توانمندی‌های دفاعی خود را ارتقا می‌دهد

دولت استرالیا برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای را برای تقویت پایگاه‌های شمالی خود در نظر دارد. آن‌ها برای دستیابی به این اهداف بودجه‌ای بالغ بر 3.8 میلیارد دلار را در یک بازه زمانی چهار‌ساله در عملیات‌هایی به کار خواهند گرفت که شامل ارتقا و توسعه پایگاه‌های هوایی و سرمایه‌گذاری در واحدهایی مثل HMAS Cairns می‌شود.

«نیتا گرین»، سناتور کوئینزلند، درباره پروژه‌های دفاعی جدید این کشور می‌گوید: «شمال دور کوئینزلند دروازه‌ای به اقیانوس آرام است و بسیار عالی است که می‌بینیم دولت با نگاه به آینده نیروی دفاعی استرالیا، متعهد به بهبود توانمندی‌های دفاعی کشور شده است.»

این اخبار در خلال سفر وزیر دفاع استرالیا به کنز اعلام شده. گرین در همین رابطه می‌گوید: «مفتخرم که وزیر »کانروی» امروز در کنز از کارخانه‌های کشتی‌سازی ما دیدن می‌کند و بر سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری دولت در حوزه دریایی کنز تأکید دارد.»

استرالیا جدیدترین کشوری است که می‌خواهد استفاده از ابزارهای رباتیک در حوزه‌های نظامی را افزایش دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر