حل مشکل نمایشگر آیفون 14 پرو مکس با آپدیت نرم‌افزاری درایورها

کاربران آیفون 14 پرو مکس با یکسری خطوط افقی در صفحه نمایش این گوشی مواجه شده‌اند، اپل مدعی شد با بررسی‌هایی که انجام داده است، این ایراد ارتباطی با سخت‌افزار پرچمدار جدید آن‌ها ندارد و از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل‌حل خواهد بود.

حل مشکل نمایشگر آیفون 14 پرو مکس با آپدیت نرم‌افزاری درایورها

اینکه مشکل مربوطه چه زمانی برطرف خواهد شد، دقیقاً مشخص نیست، اما یکی از نیروهای پشتیبانی اپل اعلام کرده است: «از این ایراد باخبریم و این مشکل به درایورها برمی‌گردد. مسئله قطعاً یک مشکل نرم‌افزاری است و به‌زودی آپدیتی منتشر خواهد شد.»

مشکل نمایشگر آیفون 14 پرو مکس چیست؟

یکی از کاربران ردیت به نام 1LastOutlaw درباره این مشکل گفته بود: «متوجه شدم که وقتی صفحه گوشی را روشن می‌کنم، خطوطی به‌صورت افقی روی صفحه ظاهر می‌شوند. این اتفاق به‌طور تصادفی رخ می‌دهد و با هر بار روشن‌کردن صفحه شاهد آن نیستم. گاهی اوقات فقط یک خط وجود دارد، گاهی اوقات چندتا. گوشی را نزد اپل بردم و آن‌ها آزمایش‌هایی روی دستگاه انجام دادند و همه‌چیز بدون مشکل بود. تکنسین اپل به من گفت سخت‌افزار مشکلی ندارد و ایراد باید از نرم‌افزار باشد.»

با‌این‌حال، حتی در صورت انجام ریست فکتوری و آپدیت به iOS 16.2 این مشکل پابرجا می‌ماند. نکته جالب اینجاست که همه کاربرانی که از وجود این مشکل خبر داده‌اند، می‌گویند دستگاه خود را در ماه دسامبر تهیه کرده‌اند. به‌علاوه، به‌نظر نمی‌رسد که این مشکل در سایر مدل‌های سری آیفون 14 وجود داشته باشد و فقط در مدل پرو مکس دیده شده است.

اپل امسال عرضه بدون دردسری را برای سری آیفون 14 تجربه نکرده است. کاربران این خانواده با مشکلات مختلفی مثل لرزش دوربین 14 پرو روبه‌رو بوده‌اند و ظاهراً این مشکلات تمامی ندارد.

منبع : دیجیاتو

ارسال نظر