راه‌اندازی پلتفرم هوش مصنوعی جدیدی برای درک اسرار جهان توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک (Elon Musk)، میلیارد مشهور آمریکایی و مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر، به توکر کارلسون (Tucker Carlson)، مجری شبکه خبری فاکس نیوز (News report)، گفته است که قصد دارد پلتفرم تروس جی‌پی‌تی (TruthGPT) را راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی پلتفرم هوش مصنوعی جدیدی برای درک اسرار جهان توسط ایلان ماسک

این پلتفرم قرار است به‌عنوان رقیب چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT) و با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) برای کشف اسرار جهان توسعه یابد. ماسک در این باره گفته است:

  • من می‌خواهم یک پلتفرم هوش مصنوعی جدید به اسم تروس جی‌پی‌تی را برای درک ماهیت جهان راه‌اندازی کنم.

طبق گفته‌های او، این هوش مصنوعیِ حقیقت‌جو در مقابلِ به اصطلاح سوگیری‌های چپ‌گرایی قرار می‌گیرد که متخصصان چت جی‌پی‌تی برای دروغ گفتن راه‌اندازی کرده‌اند.

کارلسون نیز اظهار داشته است مشکل اصلی ربات‌ها این نیست که خومختار می‌شوند و ما را به برده تبدیل می‌کنند؛ مشکل این است که آن‌ها درک ما از واقعیت را کنترل می‌کنند و این کار را با روشی متقلّبانه انجام می‌دهند. طبق گفته‌های او، ربات‌ها ممکن است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که برای مثال در زمینه مسائل سیاسی به انسان دروغ بگویند.

شایان ذکر است که ماسک چند هفته قبل همراه با بسیاری از فعالان اقتصادی دیگر طوماری را برای توقف تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی به ‌دلیل نگرانی‌های امنیتی امضا کرده بود. او در این باره گفته است:

  • من فکر می‌کنم این بهترین راه برای حفظ امنیت ما است. هوش مصنوعی که به درک جهان اهمیت می‌دهد، بعید است که انسان‌ها را نابود کند؛ چون ما بخش جالبی از این جهان هستیم.

منبع: سیگنال

ارسال نظر