مدیرعامل سابق گوگل یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی شبیه به OpenAI راه‌اندازی می‌کند

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل گفته که در حال ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی با الگوبرداری از OpenAI است که وظیفه حل بزرگترین چالش ‎های علم را برعهده دارد.

مدیرعامل سابق گوگل یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی شبیه به OpenAI راه‌اندازی می‌کند

پس از ایلان ماسک، میلیاردر فناوری دیگری در حال راه‌اندازی یک آزمایشگاه تحقیقاتی بلندپروازانه هوش مصنوعی است.

به گفته سمافور، این سازمان غیرانتفاعی، محققان و دانشمندان برجسته هوش مصنوعی را زیر یک سقف گرد هم می‌آورد تا به صورت تیمی در کنار یکدیگر کار کنند.

چشم‌انداز اشمیت چیست؟

اشمیت چشم‌انداز خود را برای هوش مصنوعی و علم در مقاله‌ای در ژوئیه برای بررسی فناوری MIT بیان کرد.

اشمیت می‌نویسد: «با ظهور هوش مصنوعی، علم بسیار هیجان‌انگیزتر می‌شود و البته از برخی جهات نیز غیرقابل تشخیص خواهد شد. طنین این تغییرات در خارج از آزمایشگاه‌ها و در زندگی روزمره ما احساس خواهد شد.»

او افزود: «ما می‌توانیم آینده‌ای بسازیم که در آن ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ما را از کارهای تکراری و وقت‌گیر نجات دهند و به سمت اختراعات و اکتشافات خلاقانه سوق دهند و پیشرفت‌هایی را رقم بزنند که در صورت نبود هوش مصنوعی می‌توانست چندین دهه به طول بی‌انجامد.»

اشمیت سه مثال از آنچه با هوش مصنوعی تاکنون محقق شده را ذکر کرد:

دانشمندان مک مستر و MIT از یک مدل هوش مصنوعی برای شناسایی یک آنتی بیوتیک به‌منظور مبارزه با ویروس پاتوژنی استفاده کردند که سازمان بهداشت جهانی آن را یکی از خطرناک‍ترین باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک برای بیماران بیمارستانی معرفی کرده بود.

یک مدل Google DeepMind می‌تواند به ما در ساختن انرژی پاک از انرژی هسته‎ای کمک کند. این یک گام بزرگ به‌سوی تولید مدلی از انرژی است که به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند و می تواند به بشر در ایجاد یک انقلاب انرژی پاک کمک نماید.

در بخش مراقبت‌های بهداشتی، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده در حال حاضر ۵۲۳ دستگاهی را که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، مورد تایید قرار داده و این دستگاه‌ها را ایمن و مناسب ارزیابی کرده است. ۷۵ درصد از این دستگاه‌ها برای استفاده در بخش رادیولوژی هستند.

اشمیت تنها میلیاردری در دنیای فناوری نیست که یک استارتاپ بلندپروازانه هوش مصنوعی را توسعه داده است. در ماه ژوئیه، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، x.AI را راه‌اندازی کرد، یک استارتاپ ابر هوش مصنوعی که می‌تواند به مردم کمک کند جهان را به روشی جدید و بهتر درک نمایند.

منبع: هوشیو

ارسال نظر