گوگل اسیستنت به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبانی بزرگ مجهز می‌شود

گوگل در ایمیلی به کارمندان خود اعلام کرده است که می‌خواهد ویژگی‌های مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) را به اسیستنت اضافه کند.

گوگل اسیستنت به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبانی بزرگ مجهز می‌شود

گوگل در نظر دارد که دستیار صوتی اسیستنت را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مجهز کند. این شرکت در ایمیلی داخلی به کارمندان خود اعلام کرده که مشغول ارزیابی ایده پیاده‌سازی جدیدترین مدل زبانی بزرگ (LLM) خود در گوگل اسیستنت بوده و بخشی از فرایند توسعه هم شروع شده است.

به گزارش Axios ، گوگل در ایمیلی درون‌سازمانی به کارمندان خود اعلام کرده که تیم توسعه اسیستنت فرصتی بزرگ را برای عرضه یک نسخه فوق‌قدرتمند از این دستیار صوتی با کمک فناوری LLM مشاهده کرده است. درنتیجه حالا تمرکز این تیم تغییر پیدا کرده و ظاهراً شمار کوچکی از جایگاه‌های شغلی آن حذف شده است. به‌نظر می‌رسد که با این تصمیم ده‌ها کارمند اخراج شده‌اند.

«جنیفر رادستروم»، سخنگوی گوگل، در گفت‌وگو با ورج حرکت به‌سمت مدل‌های زبانی بزرگ را تأیید کرده است. او می‌گوید: «ماهانه صدها میلیون نفر از اسیستنت استفاده می‌کنند و ما متعهدیم که تجربه‌ای باکیفیت را به آن‌ها ارائه کنیم. [همچنین] هیجان داریم تا ببینیم که LLMها چگونه می‌توانند به تقویت اسیستنت کمک و آن را حتی از قبل هم بهتر کنند.»

گوگل به آینده اسیستنت امیدوار است

«پی‌یوش رانجان»، معاون گوگل اسیستنت نیز در ایمیلی می‌گوید: «ما عمیقاً به اسیستنت متعهدیم و نسبت به آینده روشن آن با خوش‌بینی نگاه می‌کنیم.» غول فناوری ماونتین ویو هنوز اعلام نکرده است که این آینده شامل افزودن چه قابلیت‌هایی به دستیار این شرکت خواهد بود.

همچنین هنوز دقیقاً مشخص نیست که گوگل چه زمانی می‌خواهد این فناوری را در محصولات مصرفی به گوگل اسیستنت بیاورد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این اتفاق اجتناب‌ناپذیر خواهد بود، چون صحبت با هوش‌های مصنوعی مولد به لحاظ زبانی بسیار طبیعی‌تر از صحبت با دستیارهای صوتی است که حالت رباتی بیشتری دارند.

بااین‌وجود، گوگل باید مراقب نگرانی‌های حریم خصوصی درباره مدل‌های هوش مصنوعی باشد و تدابیر ایمنی قابل‌قبولی را در نسل بعدی دستیار شخصی خود پیاده‌سازی کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر