گوگل حساب‌هایی را که دو سال فعال نبوده‌اند، حذف می‌کند

گوگل قصد دارد به‌زودی حساب‌هایی که دو سال از زمان فعالیت آن‌ها می‌گذرد، کاملاً پاک‌سازی کند.

گوگل حساب‌هایی را که دو سال فعال نبوده‌اند، حذف می‌کند

گوگل میلیاردها کاربر در سراسر دنیا دارد. این شرکت می‌گوید حساب‌هایی که دو سال غیرفعال بوده‌اند، حذف می‌کند. این اقدام بخشی از تلاش گوگل برای حفظ امنیت کاربران است.

به‌گزارش تک‌کرانچ، گوگل ممکن است از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) به‌بعد، حساب‌هایی را حذف کند که در مدت‌زمان یادشده از هیچ‌یک از سرویس‌های این شرکت استفاده نکرده‌اند. با حذف حساب کاربری، تمامی محتواهایی که کاربر در ورکسپیس و یوتیوب و فوتوز ذخیره کرده است، نیز حذف می‌شود.

گوگل چند ماه مانده به حذف حساب‌های کاربری،‌ چندین نوتیفیکیشن برای آن‌ها ارسال می‌کند. فرایند پاک‌سازی با حساب‌هایی شروع می‌شود که پس از ساخته‌شدن هرگز استفاده نشده‌اند. سیاست جدید گوگل حساب‌های تجاری و حساب‌هایی که مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند، تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد.

گوگل معیارهای سخت‌گیرانه‌ای برای حذف حساب‌های کاربری ندارد. فعالیت‌هایی نظیر مطالعه یا ارسال ایمیل، استفاده از گوگل درایو، تماشای ویدئو در یوتیوب، دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی، ورود به اپلیکیشن‌های متفرقه ازطریق حساب گوگل یا استفاده از موتور جست‌و‌جو، برای حذف‌نشدن حساب کاربری کافی است.

گوگل می‌گوید احتمال اینکه حساب‌های رهاشده به سیستم احراز هویت دوعاملی مجهز باشند، ۱۰ برابر کمتر از حساب‌های عادی است. بدین‌ترتیب، این حساب‌ها اغلب مواقع آسیب‌پذیرند و پس از هک حساب، ممکن است هکر سراغ سرقت هویت یا ارسال ایمیل اسپم برود.

گوگل نگفته است که پس از حذف حساب‌ها، چه سرنوشتی در انتظار نام‌های کاربری است. اهالی مانتین‌ویو، تنها شرکتی نیستند که چنین اقدامی انجام می‌دهد؛ چراکه توییتر نیز چند هفته پیش گفت که حساب‌های غیرفعال را پاک‌سازی می‌کند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر