گوگل و سامسونگ مشکل توقف سرویس‌های پس‌زمینه در اندروید را حل می‌کنند

به گفته گوگل با همکاری سامسونگ کاری خواهد کرد تا در اندروید 14 مشکلی از بابت سرویس‌های پس‌زمینه در این سیستم‌عامل وجود نداشته باشد.

گوگل و سامسونگ مشکل توقف سرویس‌های پس‌زمینه در اندروید را حل می‌کنند

یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات اندروید شیوه مدیریت سرویس‌های پس‌زمینه در دستگاه‌های مختلفی است که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. دستکاری شرکت‌ها در این عملکرد گاهی اوقات باعث توقف این سرویس‌ها می‌شود و به تجربه کاربری ضربه می‌زند. حالا گوگل اعلام کرده است که با همکاری سامسونگ می‌خواهد گامی دیگر برای حل این مشکل بردارد.

گوگل در پستی در وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید می‌گوید مشغول همکاری با تولیدکنندگان سخت‌افزارهاست تا از پیاده‌سازی یکپارچه و پایدار APIهای پس‌زمینه در اندروید 14 مطمئن شود. سامسونگ اولین شرکتی است که دست به دست گوگل داده تا این مشکل را در One UI 6.0 برطرف کند. این نسخه از رابط کاربری کره‌ای‌ها در دنباله سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

ازجمله تغییرات سرویس‌های پس‌زمینه و پیش‌زمینه در اندروید 14 می‌توان به ساده‌شدن عملیات‌های پس‌زمینه، بهبود سیستم برادکست داخلی و سیاست‌های جدید گوگل پلی برای محدودسازی سوءاستفاده از دستگاه‌ها و شبکه اشاره کرد.

اندروید 14 با One UI 6.0 به‌سوی حل این مشکل می‌رود

سامسونگ در بیانیه‌ای درباره این همکاری گفته است که با One UI 6.0 ، مادامی که اپ‌ها مطابق سیاست‌های جدید API سرویس‌های پیش‌زمینه توسعه داده شوند، می‌توان مطمئن بود که عملکرد صحیحی خواهند داشت. بنابراین ممکن است به‌محض انتشار One UI 6.0 متوجه این تغییر نشوید، اما رفته‌رفته هرچه برنامه‌ها بیشتر خود را با این تغییرات سازگار کنند، تجربه کاربری بهتر می‌شود.

گفتنی است که خود سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که با One UI به کُشتن اپ‌های پس‌زمینه در دستگاه‌هایش معروف است. این مشکل با انتشار اندروید 11 حتی بدتر هم شد و به تأخیر در دریافت نوتیفیکیشن‌ها و چند مشکل دیگر منجر گردید.

این اتفاق بی‌شک به محصولات گلکسی کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در اجرای برنامه‌ها و نگه‌داشتن سرویس‌های لازم در حافظه داشته باشند. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم در ادامه چه شرکت‌هایی همکاری‌های مشابهی را با گوگل شکل خواهند داد تا تجربه استفاده از اندروید را ارتقا دهند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر