Siri در آینده نزدیک به صورت هوشمندانه تماس های دریافتی را رد می کند!

رسانه کلیک - پتنت های جدید اپل توسط موسسه ثبت گواهی اختراع کشور آمریکا منتشر شد که حکایت از اضافه شدن قابلیت های جدیدی به دستیار هوشمند سیری دارد.

Siri در آینده نزدیک به صورت هوشمندانه تماس های دریافتی را رد می کند!

دستیار هوشمند سیری همزمان با آیفون 4S به دنیای تکنولوژی راه پیدا کرد و از آن زمان تا به حال، پیشرفت چشمگیری را به خود دیده است، اما اپل دست‌بردار نیست و با افزودن ویژگی های جدید قصد دارد آن را بروز کرده و به این ترتیب از رقبا عقب نماند.

همان طور که در تصویر زیر می بینید، طرح مفهومی ثبت شده نشان از رد تماس و ارسال پیام هایی بر اساس موقعیت مکانی، زمان و عواملی از این دست توسط دستیار هوشمند سیری دارد.

دستیار هوشمند سیری

پتنت جدید که با شماره 20180146089 و عنوان «دستیار دیجیتالی هوشمند برای رد تماس های دریافتی» به ثبت رسیده، توضیحاتی پیرامون ساز و کار آن می دهد. در این سیستم، دستیار هوشمند سیری تماس دریافتی را رد کرده و با یک پیغام کاملا مودبانه، شخص مورد نظر را در این مورد آگاه می کند.

بر اساس اعلام The Verge، پیام های از پیش آماده شده مانند «من در راه هستم» با استفاده از دستیار هوشمند سیری می تواند اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی شما را نیز به همراه داشته باشد و به این ترتیب شخص دریافت کننده پیام می تواند از دلیل رد تماس اطلاع پیدا کند.

بر اساس تصاویری که همراه پتنت یاد شده به ثبت رسیده، دستیار هوشمند سیری به اپلیکیشن Maps اپل دسترسی خواهد داشت و می تواند خیابانی که در آن قرار دارید یا زمان باقی مانده تا پایان رانندگی و رسیدن به منزل را برای شخص تماس گیرنده ارسال کند.

دستیار هوشمند سیری

در پتنت دیگر، می بینیم که سیری قادر است شخص تماس گیرنده را از طریق همگام سازی با مخاطبین دستگاه تشخیص داده و به این ترتیب، پیام های مودبانه ای را در نظر گرفته که در صورت انتخاب شما، همان لحظه برای شخص تماس گیرنده فرستاده می شود.

از آنجا که از تصاویر بر می آید، ظاهرا این موارد به صورت وایرلس و بدون نیاز به اتصال آیفون به سیستم پخش ماشین انجام می شود.

البته این قابلیت ها در حال حاضر به صورت پتنت به ثبت رسیده است و دلیلی برای به وقوع پیوستن آن و ارائه چنین خدماتی وجود ندارد.

شایان ذکر است؛ از لحاظ نرم افزاری، این قابلیت را می توان نسخه بهبود یافته و پیشرفته ویژگی Do Not Disturb دانست که هم اینک بری سیستم عامل آی او اس 11 در دسترس است.

ارسال نظر