تناقض عجیب در قطع سرویس ارسال پیامک | پیامک احراز هویت ایتا، آی گپ و ... وصل است!

در حالی که از شب گذشته بسیاری از شرکت های ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک انبوه اعلام کردند به دلیل دستور قضائی مجبور به توقف ارائه سرویس و ارسال پیامک به کاربران کسب و کارها هستند، در کمال شگفتی شاهد این هستیم که این سرویس ها بر روی پیام رسان های بومی مثا ایتا، آی گپ و ... فعال است!

تناقض عجیب در قطع سرویس ارسال پیامک | پیامک احراز هویت ایتا، آی گپ و ... وصل است!

بدون شک بین اختلال و مشکل بر روی سرویس های ارسال پیامک یک شرکت و توقف ارائه سرویس به واسطه دستور قضائی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد چرا که اگر بنا به توقف سراسری ارسال پیامک به کاربران بود، طبیعتاً پیام رسان هایی همچون ایتا و آی گپ و ... هم نمی توانستند برای کاربران جدید خود که اپلیکیشن آنها را نصب کرده اند، پیامک ارسال کنند اما تا لحظه نگارش این مطلب با مراجعه به مارکت های نصب این اپلیکیشن ها و نصب آنها، شاهد این هستیم که پیامک های احراز هویت آنها بدون تاخیر و مشکل برای کاربران ارسال می شود اما کسب و کارهای بخش خصوصی همگی با مشکل جذب کاربر جدید از این طریق مواجه شده اند و خریدهای اینترنتی بسیاری به واسطه این اختلال با مشکل مواجه شده اند.

همین رویه مشکوک باعث ایجاد شائبه هایی در خصوص ایتا و آی گپ و ...شده و باعث سلب اعتماد کاربران نسبت به حریم خصوصی در این اپلیکیشن ها می شود چرا که ظاهراً این اتفاق برای کسب و کارهای نزدیک به برخی نهادها رخ نداده و بدون مشکل مشغول کار هستند.

هر چه که هست، باید منتظر توضیحات وزارت ارتباطات و قوه قضائیه به این یک بام و دو هوایی که در این بین ایجاد شده باشیم تا از ابهامات موجود رفع ابهام گردد چرا که در این شرایط که ضرر هنگفتی به کسب و کارها بابت این اتفاق تحمیل شده آنها باید بدانند منشاء این قطعی کجا بوده (شرکت سرویس دهنده یا دستور قضایی سراسری) تا متناسب با آن اقدام حقوقی برای جبران خسارت وارده انجام شود. اگر دستور قضائی بوده باشد، علی القاعده می بایست همه شرکت های ارسال پیامک تبعیت می کردند و مستثنی شدن چند اپلیکیشن شائبه برانگیز شده است.

بدون شک هر چه این اتفاقات بیشتر رخ دهد، عدم تمایل کاربران به استفاده از این سرویس ها بیشتر می شود و با این فرمول نمی توان کاربران را به زور به اپلیکیشن های ضعیف داخلی هدایت کرد.

ارسال نظر