بررسی تخصصی امکانات و قیمت تیگو 8 پرو | مهمان جدید خیابان‌های ایران

تیگو 8 پرو یک کراس‌اوور خیره‌کننده چینی است که علاوه بر ظاهر خوب، قدرت بالایی دارد. قرار است این کراس‌‌اوور جذاب را به زودی در خیابان‌های کشورمان ببینیم. بررسی تخصصی امکانات و قیمت تیگو 8 پرو نشان از لوکس بودن این خودروی چینی دارد.

بررسی تخصصی امکانات و قیمت تیگو 8 پرو | مهمان جدید خیابان‌های ایران

تیگو 8 پرو در نوامبر 2019 عرضه شد. این خودرو 7 نفره است و از لحاظ ظاهری در دسته کراس‌اوورهای بزرگ قرار می‌گیرد. مدل‌های مختلف تیگو سالهاست که عرضه می‌شود اما فرق این کراس‌اوور با مدل‌های پیشینش چیست؟

بررسی تخصصی امکانات و قیمت تیگو 8 پرو

این پرچم‌دار چینی در بازارهای جهانی به نام تیگو 8 پلاس عرضه شده است. اما کشورهای روسیه، عراق، فیلیپین و حوزه خلیج‌فارس این ماشین را تیگو 8 پرو می‌نامند.

ام وی ام چری عکس لو رفته چری تیگو 8 پرو با آرم ام‌وی‌ام

درست است که این خودرو تولید شرکت چری محسوب می‌شود اما در ایران، مدیران‌خودرو تصمیم به ساخت تیگو 8 پرو گرفت. خبرها حاکی از آن است که کمپانی مدیران خودرو در اردیبهشت ماه سالی جاری، 60 دستگاه چری تیگو 8 را به تولید رسانده است.

ماجرای تغییر نام چری به ام‌وی‌ام از اواخر تابستان 99 آغاز شد. اگر به سایت مدیران خودرو مراجعه کنید، خودروهای چری را می‌بینید که با برند MVM در ایران تولید شده‌اند. ظاهرا تیگو 8 پرو نیز قرار است با این برند به بازار کشورمان ورود کند.

تغییرات تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو علاوه بر داشتن صندلی‌های چرمی، تغییراتی در داخل خودرو اعمال کرده که آن را با مدل‌های قبلی متفاوت کرده است. داشبورد آن دارای صفحه نمایش مولتی‌مدیا بزرگ است.

علاوه بر این، دنده با یک تعویض‌کننده الکترومکانیکی شگفت‌انگیز جایگزین شده است. جنس متریال استفاده شده در این خودرو کیفیت بالاتری دارد و حس بهتری به سرنشینان القا می‌کند. بطور کلی مدل پرو از مدل معمولی آن لوکس‌تر است.

tiggo 8 pro

از آپشن‌های ایمنی این خودرو می‌توان به رادار تصادف از عقب و جلو، رادار نقطه کور، کروزکنترل هوشمند، هشدار باز شدن درها، کمکی ماندن در لاین و سیستم حرکت در ترافیک اشاره کرد.

پیشرانه تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو از یک موتور 1.6 لیتری خطی 4 توربو استفاده می‌کند. موتور این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری تیگو 8 معمولی بزرگتر است و قطعا با حداکثر 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌مترگشتاور، قدرتمندتر از مدل ساده خود است.

خودرو چری

ظاهر بیرونی خودرو

این خودرو از لحاظ ظاهری، بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. مدل چراغ‌های عقب جدید و کل طراحی درب عقب متفاوت است.

در قسمت جلوی اتوموبیل، طراحی چراغ‌های جلو باریک‌تر است و ظاهری تهاجمی‌تر ایجاد می‌کند. علاوه بر این، جلوپنجره این خودرو، الگوی 6 ضلعی دارد و چرخ‌ها نیز متفاوت به نظر می‌رسند.

چری

قیمت چری تیگو 8 پرو

در بازار چین، قیمت چری تیگو 8 معمولی با موتور 1.5 لیتری حدود 18 هزار دلار است. اما اگر موتور 1.6 لیتری را سفارش دهید، قیمت آن حدود 21 هزار دلار خواهد بود.

شایان ذکر است قیمت چری تیگو 8 مدیران خودرو برای بازار ایران هنوز مشخص نشده، اما این احتمال وجود دارد که چری تیگو 8 گران‌تر از تیگو 7 پلاس باشد. یعنی به احتمال زیاد قیمتی بین 1.2 تا 1.4 میلیارد تومان خواهد داشت.

ارسال نظر