سایپا اطلس ؛ کراس اووری جدید یا کوییک فیس‌لیفت شده؟

رسانه کلیک- اخیرا یک تصویر از محصول جدید سایپا در فضای رسانه ای منتشر شده که حکایت از رونمایی قریب الوقوع سایپا اطلس در پایان دهه فجر و روز 22 بهمن دارد.

سایپا اطلس ؛ کراس اووری جدید یا کوییک فیس‌لیفت شده؟

به گزارش رسانه کلیک، مدیرعامل سایپا طی مصاحبه ای خبر از معرفی سایپا اطلس داد؛ ظاهرا این محصول جدید قرار است در آستانه مراسم ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط شرکت سایپا رونمایی شود.

متاسفانه هنوز اطلاع رسانی دقیقی مبنی بر معرفی کامل این خودرو انجام نشده و طی یکی دو روز اخیر حدسیات فراوانی در زمینه ماهیت این خودرو جدید بیان شده است. اما با این وجود، آن طور که از منابع مختلف و نیز تصویر منتشر شده از سایپا اطلس برمی‌آید، ظاهرا یک مرتبه دیگر باید با محصولی از خانواده خودروهای پلتفرم ایکس 200 سایپا یعنی کوییک و تیبا مواجه شویم.

سایپا اطلس ؛ کراس اووری جدید یا کوییک فیس‌لیفت شده؟ جالب است بدانید هفته گذشته تصویری مربوط به یک طرح‌ گرافیکی مرتبط با شرکت سایپا از طریق یک شرکت خارجی در رسانه‌ها انتشار یافت که مورد توجه قرار گرفت و موجب شد تا برخی نسبت به عرضه یک کراس اوور جدید و زیبا توسط سایپا امیدوار شوند. اما درنهایت مشخص شد که تصویر مربوط به یکی از مسابقات طراحی چند سال قبل سایپا بوده است.

به هر صورت در حال حاضر شرایط جدی‌تر است؛ زیرا مدیرعامل سایپا شخصا از عرضه مدل جدید اطلس خبر داده و منابع آگاه نیز از ارتباط این خودرو با پلت فرم X200 خبر می‌دهند. پلتفرم مذکور در واقع پلتفرم به روزرسانی شده پراید بوده و در محصولاتی نظیر تیبا، کوییک و ساینا به کار رفته است.

بنابراین هدف سایپا این است که در کنار عرضه نسخه هاچبک کراس شاهین یعنی مدل آریا به عنوان یک کراس اوور کوچک تک دیفرانسیل در کلاس بدنه c، محصولی جمع و جورتر را در سگمنت B نیز به سبد تولیدات خود اضافه کند.

با این تفاسیر احتمالا همان پشرانه M15 تیبا و کوییک روی سایپا اطلس نصب خواهد شد. البته این احتمال نیز وجود دارد تا از موتور شاهین، یعنی نمونه توربوشارژ موتور هشت سوپاپ تیبا، در سایپا اطلس استفاده شود.

ارسال نظر