معرفی بهترین خودروهای آفرود در ایران

اگر عاشق رانندگی در دل کوه‌ها، بیابان‌ها و جنگل‌های سرسبز ایران هستید، بد نیست با بهترین خودروهای آفرود موجود در بازار آشنا شوید که یاور مطمئن شما در این ماجراجویی‌های آفرودی خواهند بود.

معرفی بهترین خودروهای آفرود در ایران

خودروهای آفرود

همه خودروهای آفرودی دارای یک مشخصه مشترک هستند. آن‌ها فقط و فقط باید متعلق به کلاس SUVهای بزرگ باشند. خودروهای مخصوص طبیعت‌گردی لزوما از نوع چهار چرخ متحرک (اصطلاحا دو دیفرانسیل) هستند.

بهترین خودروهای آفرودی علاوه بر ارتفاع بلند، قدرت موتور بسیار بالایی دارند. آن‌ها از تایرهای مخصوصی استفاده می‌کنند، به سیستم‌های وینچ و اسنورکل مجهز بوده و به طور کلی ظاهر محکم و متفاوتی نسبت به سایر خودروها دارند.

اگر به طبیعت‌گردی با ماشین‌های آفرود علاقه‌مند هستید یا قصد خرید این نوع خودروها را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تویوتا لندکروزر VXR

تویوتا یکی از بهترین سازندگان خودروهای آفرود در جهان است که محصولات آن همیشه مورد استقبال گرم رانندگان ایرانی قرار گرفته است. لندکروزر مدل 2013 دارای موتور 6 سیلندر 4 لیتری بوده و از امکانات متعدد آن می‌توان به مانیتور 8 اینچ، تهویه اتومات، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، سیستم کامل ایربگ (6 عدد) و غیره اشاره کرد.

تویوتا هایلوکس

خودروهای آفرود

نسل پنجم و ششم هایلوکس علاوه بر سرسختی، استهلاک پایین و محدوده قیمت مناسب، از توانایی حرکتی و آفرود بالایی برخوردار است. این خودرو به موتور 2.7 لیتری مجهز بوده که حداکثر قدرت آن به 150 اسب بخار می‌رسد. رانندگی با این وانت دوکابینه بدون شک لذت وصف‌ناپذیری را در طبیعت به سرنشینان انتقال می‌دهد.

تویوتا اف جی کروزر

این مدل تویوتا نیز از پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندره استفاده کرده و قدرت آن به 270 اسب بخار می‌رسد. موتور قدرتمند، دیفرانسیل مجهز به قفل برقی، فرمان نرم، سواری راحت و ساختار سنتی کابین روی شاسی مستقل، FJ کروزر را به یکی از بهترین خودروهای آفرود تبدیل کرده است.

تویوتا پرادو VXL

ویژگی‌هایی مانند کرال کنترل، مولتی‌ترین، دوربین جانبی دو طرف و تعلیق سه‌حالته از جمله امکانات استاندارد پرادو VXL آفرود هستند. این خودروی پرقدرت (تا 286 اسب بخار) با موتور 4 لیتری 6 سیلندره به خوبی از عهده پیمودن مسیرهای سخت برمی‌آید.

سوزوکی گرند ویتارا

خودروهای آفرود

گرند ویتارا به محض ورود به بازار ایران نظر آفرودبازها را به خود جلب کرد. این محصول ژاپنی زیبا با ظاهر سرسنگین و محکم جزء بهترین خودروهای آفرود به حساب می‌آید. قدرت موتور 2.4 لیتری ویتارا به 170 اسب بخار می‌رسد و یک گیربکس 4 دنده‌ای این قدرت را به چهار چرخ ماشین انتقال می‌دهد.

نیسان رونیز

رونیز یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای آفرود محسوب می‌شود. رونیز می‌تواند حداقل انتظارات را در سفرهای آفرودی برای شما فراهم آورد. این ماشین به یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندره مجهز بوده و قدرت آن به 150 اسب بخار می‌رسد.

همچنین بخوانید: با مزایا و معایب پاژن آشنا شوید

میتسوبیشی پاجرو

پاجرو از لحاظ استهلاک کم، استحکام و کیفیت بالای قطعات زبانزد خاص و عام است. این محصول ژاپنی با موتور 3.8 لیتری 6 سیلندره می‌تواند قدرتی معادل با 250 اسب بخار را از طریق گیربکس 5 سرعته (دنده‌ای) به چرخ‌ها منتقل کند.

کیا موهاوی

خودروهای آفرود

کیا موهاوی در دسته شاسی بلندهای متوسط قرار دارد و بیشتر مناسب مسافرت‌های خانوادگی است. این خودرو با پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندره (مدل جدیدتر با 8 سیلندر 4.6 لیتری) طراحی بسیار جذابی داشته و جزء یکی از پرطرفدارترین خودروهای مخصوص آفرود به حساب می‌آید.

کیا سورنتو

در بین بهترین خودروهای آفرود موجود در بازار، سورنتو از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار بوده است، اما کابین آن چندان جادار نیست و هندلینگ ضعیفی دارد. این خودرو همانند پرادو در دسته شاسی بلندهای شهری قرار می‌گیرد. سورنتو از موتور 4 سیلندره استفاده می‌کند و حداکثر قدرت آن به 188 اسب بخار می‌رسد.

نیسان پاترول

خودروهای آفرود

شایسته نیست که نام پاترول در لیست بهترین خودروهای آفرود در ایران قرار نگیرد. این خودروی قدیمی که از سال 1350 وارد کشور عزیزمان شده و به واسطه قیمت مناسب و ظاهر جذاب و خاطره‌انگیز، هنوز هم محبوبیت خاصی نزد آفرودبازها دارد.

مدل جدیدتر پاترول (2015) سال گذشته با قیمت 14 میلیارد تومان به فروش رسید. پاترول 2015 به پیشرانه 8 سیلندره 5.6 لیتری مجهز بوده و حداکثر قدرتی حدود 400 اسب بخار را از طریق گیربکس 7 سرعته به چهار چرخ انتقال می‌دهد.

از نظر شما کدام‌یک از خودروهای آفرود ذکرشده در این مقاله در جایگاه اول قرار دارند؟ اگر خودروی بهتری برای گشت‌وگذارهای غیرشهری سراغ دارید، نام و مشخصات آن را در قسمت نظرات با سایر بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر