بوگاتی La Voiture Noire با قیمت 13.4 میلیون دلار آماده تحویل به صاحبش است!

رسانه کلیک - در سال 2019 بوگاتی از La Voiture Noire رونمایی کرد؛ یک خودروی با شکوه مبتنی بر مدل Chiron که با الهام از مدل 57 SC Atlantic طراحی شده بود. ۲ سال پس از رونمایی از طراحی اولیه، این شاهکار حیرت‌انگیز در راه رسیدن به دست صاحبش است.

بوگاتی La Voiture Noire با قیمت 13.4 میلیون دلار آماده تحویل به صاحبش است!

در آن زمان اعلام شده بود که این خودرو گران‌ترین اتومبیل فروخته شده است، اما خودرویی که در نمایشگاه ژنو به نمایش در آمد، ماشین نهایی نبود و فقط یک نمونه طراحی شده بود که فضای داخلی آن خیلی جای کار داشت. اکنون بعد از دو سال، تولید La Voiture Noire کامل شده و آماده تحویل است.

همانطور که گفتیم خودروی بوگاتی La Voitur Noire بر اساس Chiron طراحی شده است. این اتومبیل دارای موتور 4 توربوی W16 چهار لیتری است که پشت صندلی‌ها نصب شده است، اما دارای یک کاپوت کشیده است که زیبایی منحصر به فردی به خودرو می‌بخشد.

شیشه‌ی جلوی این اتومبیل جذابیتش را به اوج رسانده است، اگرچه ستون‌های اطراف هم تراز نیستند زیرا اتومبیل، شیشه و ستون‌های خود را از Chiron به ارث برده است و این بدان معنی است که برف‌پاک‌کن شیشه جلو کارایی مناسبی در تمیز کردن زاویه‌ها نخواهد داشت.

بوگاتی La Voiture Noire

تغییرات جزئی دیگری در طراحی نیز دیده می‌شود. بطور مثال در نمونه اولیه درپوش پرکننده سوخت در قسمت عقب قرار داشت، اما در مدل تولید شده کنار شیشه‌های عقب است؛ همان‌جایی که در مدل Chiron شاهد بودیم. همچنین در گلگیر جلویی یک دریچه عمودی جدید دقیقا در پشت قوس‌های چرخ جلو وجود دارد.

قسمت جلویی خودرو تقریبا یکسان است. چراغ‌های جلو دارای طراحی پیچیده LED همسان هستند که از 25 قطعه جداگانه تشکیل شده‌اند. جلوپنجره بزرگ مدل نعل اسبی و ورودی‌های غول پیکر تهویه هوا با طراحی خاصی روی کاپوت به چشم می‌خورند. تمام ورودی‌های هوا به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند و واقعا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.

در انتهای اتوموبیل طرح چراغ‌های عقب کمی متفاوت است اما دریچه‌ها با نمونه اولیه یکسان هستند. این خودروی تولیدی دارای 6 عدد اگزوز عظیم است. تایرها از طراحی زیبای یکسانی برخوردار هستند. یک تفاوت عمده دیگر این است که رنگ بدنه نمونه اولیه سیاه کربنی بود، اما خودروی بوگاتی La Voiture Noire تولید شده به رنگ سیاه متالیک صدفی است.

بوگاتی La Voiture Noire

بوگاتی هیچ عکسی از فضای داخلی خودرو منتشر نکرده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالا مانند کابین Chiron خواهد بود. البته به دلیل مقررات ایمنی، این کمپانی قادر به تغییر زیادی نیست، اما برخی جزئیات خاص مانند تعویض رنگ چوب به رزگلد، سوئیچ پویا و تزئینات آلومینیومی منحصر به فردی برای آن در نظر گرفته شده است.

طراحی کلی بوگاتی La Voiture Noire با وجود بازه زمانی دو ساله تفاوت عمده‌ای با مدل نمونه اولیه بوگاتی نداشته است. تغییرات گسترده در فاصله چرخ‌ها، بدنه و سیستم خنک‌کننده به این معنی است که اتوموبیل، آزمایش‌های گسترده‌ای در شبیه‌سازهای دیجیتال، تونل‌های باد، مسیرهای آزمایشی و جاده‌های واقعی انجام داده است.

تمام قطعات جدید باید به دقت اندازه‌گیری و آزمایش شوند و حتی لازم است خودرو از ایمنی مناسبی در رویارویی با تصادفات برخوردار باشد.

بوگاتی La Voiture Noire

مشتریان معمولا خودروهای سفارشی خود را به کمپانی‌هایی مانند رولزرویس سفارش می‌دهند. اما ایده La Voiture Noire از طراحان و مدیران بوگاتی سرچشمه گرفت و وقتی این ایده به مشتری دیرینه و طرفدار این شرکت ارائه شد، وی بلافاصله پیشنهاد خرید خودرو را پذیرفت.

در حالی که گفته می‌شد La Voiture Noire در اصل 12.5 میلیون دلار هزینه دارد، بوگاتی می‌گوید قیمت نهایی فروش 13.4 میلیون دلار بدون مالیات است.

ارسال نظر