خودروی نیسان Z معرفی شد | پیشرفت چشمگیر قدرت موتور و زبان طراحی

مراسم رسمی رونمایی نیسان Z به تازگی برگزار شد. تفاوت محصول جدید با نسل‌های پیشین آن، طراحی منحصر به فرد و افزایش میزان قدرت موتورش اعلام شده است.

خودروی نیسان Z معرفی شد | پیشرفت چشمگیر قدرت موتور و زبان طراحی

سال 2003 هنگامی که برای اولین بار از نیسان Z350 رونمایی شد، همه از ترکیب بی‌نظیر قیمت مناسب و عملکرد عالی آن حیرت کردند. خودروی 287 اسب بخاری با قیمتی کمتر از 27000 دلار، شوک بزرگی به بازار وارد و نیسان را دوباره به عنوان سازنده خودروهای اسپرت معرفی کرد.

اما حالا بعد از 20 سال، ما همان هیجان را برای خودروی نسل بعدی Z که قرار است سال 2023 روانه بازار شود، احساس می‌کنیم.

قیمت پایه آن حدود 40،000 دلار است. طراحی این خودرو با دو صندلی، دیفرانسیل عقب و گیربکس 6 سرعته دستی مشابه نمونه قبلی است؛ با این تفاوت که موتور آن به یک پیشرانه 3.0 لیتری V-6 دو توربو مجهز شده که 400 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

این خودرو بسیار شبیه طراحی نمونه‌های قبلی‌اش، Z-240/260/280 است. در ادامه به 5 مورد از تفاوت‌های طراحی این ماشین می‌پردازیم:

ترکیب چشم‌نواز رنگ‌های آبی سلطنتی و مشکی در طراحی داخلی

در واقع با دیدن این رنگ و طراحی داخلی، روح و روان آدم جلا پیدا می‌کند. فضای داخلی خودرو برای مدت طولانی تحت سلطه تک رنگ و بصورت ساده بوده است، بنابراین دیدن چنین پوشش رنگی روشن و زیبا، قطعا حیرت‌انگیز است.

طراحی دریچه‌های کولر روی دستگیره‌ها

به طور معمول، دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع روی درها فقط برای رفع یخ‌زدگی پنجره‌های جانبی هستند. بعید است ماشین دیگری را به خاطر بیاوریم که دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع راننده و سرنشین جلوی آن روی درها قرار گرفته باشد.

در واقع این بخش‌ها روی مکان خوبی قرار گرفته‌اند. برخلاف اکثر دریچه‌هایی که روی داشبورد خودرو نصب می‌شوند، دستان شما روی فرمان یخ نمی‌زند یا از گرمای کولر آزار نمی‌بیند.

خلاقیت در ابزارهای مورد استفاده راننده

به تازگی برخی از خودروسازان از سیستم مولتی‌مدیایی در خودروها استفاده می‌کنند که از نظر گرافیکی زیبا و بسیار خوانا هستند؛ اما به نظر می‌رسد Z یکی از اولین نمونه‌هایی باشد که طراحان بسیار خوش‌سلیقه‌ای دارد.

اطلاعات بسیار خوبی روی این مانیتور به راننده نمایش داده می‌شود.

چراغ‌های عقب خاص و شیک

چراغ راهنمای عقب تعریف چندانی ندارد. چراغ‌های خودرو بین گلگیر و درپوش قرار گرفته است که می‌توانست بهتر باشد.

چراغ‌های عقب جالب هستند. آنها طراحی خودروی 300ZX را تداعی می‌کنند. شبرنگ‌ها برخلاف خودروهای دیگر که روی سپر طراحی می‌شوند، در کنار چراغ‌های خطر قرار گرفته‌اند.

لنز دودی روی چراغ‌ها نیز به خوبی جای‌گذاری شده‌اند و با شخصیت خودرو متناسب است.

جلو پنجره متفاوت

نمونه‌های اولیه جلو پنجره خودروی نیسان جلوه زیبایی نداشت و معمولا یکی از مواردی بود که مورد بحث قرار می‌گرفت. اما حالا نیسان برای این بخش راه‌حل مطلوبی در نظر گرفته و طراحی بی‌نظیری به آن بخشیده است.

این خودرو سال 2023 روانه بازار می‌شود. باید منتظر ماند و دید آیا این خودرو به شهرت و محبوبیت مدل‌های قبلی خود دست پیدا می‌کند یا خیر.

ارسال نظر