سیتروئن C3 با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می شود؟

رسانه کلیک - سایپا به تازگی تعدادی از خودروهای سیتروئن C3 را به خریداران تحویل داده است. هم اکنون می توان این خودرو را در بازار آزاد خریداری کرد.

سیتروئن C3 با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می شود؟

شرکت سایپا پس از مدت ها انتظار، تحویل سیتروئن C3 به برخی از مشتریان خود را آغاز کرد. این خودرو که در ابتدا قرار بود با قیمتی در محدوده 120 میلیون تومان به بازار عرضه شود، با قیمتی نزدیک به 240 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار گرفت ( شرکت سایپا قیمت نهایی سیتروئن C3 را اعلام کرد ).

افزایش قیمت دو برابری این خودروی فرانسوی اعتراض خریداران را در پی داشت و در حالی که برخی گزارش ها به کاهش قیمت نهایی این خودرو اشاره کرده بودند، سایپا خبر از عدم تغییر در قیمت 240 میلیون تومانی این خودرو داد.

سایپا از دیروز تحویل سیتروئن C3 را به خریداران آغاز کرده است. تعدادی از خریداران این خودرو، فروش آن را در بازار شروع کرده اند. در حالی که این خودرو با قیمتی در حدود 240 میلیون تومان توسط سایپا به فروش رسیده است، برای تصاحب نسخه کنونی آن باید نزدیک به 400 میلیون تومان در حساب بانکی خود پول داشته باشید!

برخی از فروشندگان قیمتی برابر با 350 میلیون تومان و تعدادی دیگر نیز قیمتی برابر با 420 میلیون تومان را برای خودروی سیتروئن سی 3 در نظر گرفته اند. این خریداران برای تحویل خودروی خود مدت زمان زیادی منتظر مانده اند؛ با این حال فروش آن با سودی نزدیک به 200 میلیون تومان غیر منطقی به نظر می رسد.

با توجه به بازار خودرو و همچنین قیمت ارز و محصولات مشابه، حداکثر قیمت قابل قبول برای این خودروی فرانسوی می تواند 270 و یا 280 میلیون تومان باشد. لازم به ذکر است؛ شرکت های خودروسازی در حال اعلام قیمت جدید محصولات خود هستند ( ایران خودرو قیمت جدید خودروی دنا را اعلام کرد ).

سایپا سیتروئن C3 به موتور THP 165 مجهز شده است. این موتور حجمی برابر با 1600 سی سی داشته و قدرتی برابر با 163 اسب بخار تولید می کند. حداکثر گشتاور تولیدی این موتور برابر با 243 نیوتون متر است. ابعاد سیتروئن C3 تفاوت چندانی با رقیبان آن ندارد.

انتظار می رود در آینده قیمت این خودرو با کاهش مواجه شود، البته نمی توان میزان کاهش قیمت سیتروئن C3 را پیش بینی کرد ( کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار؛ آیا این روند ادامه پیدا می کند؟ ).

ارسال نظر