مشخصات جنسیس GV60 | اولین کراس‌اوور لوکس و الکتریکی کره جنوبی

کمپانی جنسیس کراس اوور الکتریکی GV60 را تابستان امسال رونمایی کرد. این خودروساز کره‌ای به تازگی جزئیات بیشتری در مورد خودروی جدید خود اعلام کرده است.

مشخصات جنسیس GV60 | اولین کراس‌اوور لوکس و الکتریکی کره جنوبی

خودروی جنسیس GV60 معماری مشابه هیوندای Ioniq 5 و کیا EV6 دارد. ممکن است مشخصات GV60 در نگاه اول خیلی هیجان‌انگیز نباشد، اما چند ویژگی جدید به آن اضافه شده که توجه ما را به خود جلب می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها drift mode است.

خودروی GV60 چگونه کار می‌کند؟

شان لی، عضو ارشد تیم بازاریابی جهانی جنسیس گفت: «وقتی شما برای متوقف کردن خودرو پدال ترمز را فشار می‌دهید، باعث می‌شود تمام نیروی توقف به سمت جلو پرتاپ شود. وقتی Sport mode را انتخاب کنید و سپس دکمه ESC را نگه دارید، کنترل کشش خاموش می‌شود. در این حالت هر دو محور خودرو به مدت 3 ثانیه درجا می‌چرخند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا جریان بی‌وقفه نیرو، به محور عقب GV60 منتقل شود و سرنشین‌ها نیروی توقف را حس نکنند.»

جنسیس GV60 مانند هیوندای و کیا از یک باتری 77.4 کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد و در 3 مدل عرضه می‌شود. نسخه استاندارد دیفرانسیل عقب (rear-wheel-drive) دارای یک موتور الکتریکی است که 225 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

جنسیس GV60

مدل چهار چرخ متحرک (all-wheel-drive) در مجموع 314 اسب بخار قدرت و 446 پوند فوت را بین دو محور خود تقسیم می‌کند. جنسیس می‌گوید این مدل، با توجه به استانداردهای تست EV در کره جنوبی، تقریبا هر 400 کیلومتر یکبار نیاز به شارژ باتری دارد.

جنسیس GV60 مدل AWD عملکرد قوی‌تری دارد. این خودرو دارای یک موتور دوگانه با 429 اسب بخار قدرت و 446 پوند فوت گشتاور است.

خودروی GV60 مدل چهار چرخ محرک، می‌تواند موتور الکتریکی خودرو را از محور محرکه جلو، به صورت اتوماتیک جدا کند. این حالت علاوه بر کارایی بیشتر، حالت drift mode را فعال می‌کند.

مدل AWD همچنین دارای حالت تقویت (boost mode) است که توان خروجی خودرو به مدت 48 ثانیه، به 483 اسب‌بخار و 516 پوند فوت را افزایش می‌دهد. جنسیس می‌گوید: «اگر GV60 روی این حالت باشد در عرض 4 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.»

جنسیس GV60

فناوری حذف نویز جاده، این خودرو را بسیار بی‌صدا کرده است. برای این منظور یک دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی به توزیع قدرت بین چرخ‌های عقب کمک می‌کند.

شایان ذکر است جنسیس GV60 اواخر امسال در کره جنوبی عرضه خواهد شد و در سال آینده شاهد عرضه جنسیس مدل G70 خواهیم بود.

ارسال نظر