بررسی مشخصات فنی و قیمت آریسان 2

شرکت ایران‌خودرو به تازگی از مدل جدید وانت آریسان رونمایی کرده و عرضه آن را در نیمه دوم سال جاری وعده داده است. اما مشخصات فنی و قیمت آریسان 2 چیست؟

بررسی مشخصات فنی و قیمت آریسان 2

مشخصات فنی و قیمت آریسان 2

نسل جدید آریسان به تازگی توسط شرکت ایران‌خودرو رونمایی شده است. ظاهرا وانت جدید در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

آریسان 2 فعلا در مرحله تولید آزمایشی به سر می‌برد و قرار است پس از دریافت مجوزهای استاندارد و شماره‌گذاری، به تولید انبوه برسد.

نسل جدید وانت آریسان تنها در کارخانه خراسان سرهم‌بندی و تولید می‌شود. این کارخانه قادر به ساخت 30 تا 35 هزار دستگاه طی یک سال است. ظاهرا ایران‌خودرو قصد دارد برای سال جاری حدود 5 هزار و برای سال آینده 10 هزار دستگاه وانت آریسان 2 را وارد بازار کند. اما قیمت و مشخصات آریسان 2 چیست؟

همچنین بخوانید: قیمت خودروهای داخلی

بررسی مشخصات فنی آریسان 2

آریسان 2 با پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندره 8 سوپاپه به بازار عرضه خواهد شد. این موتور نسخه بهبودیافته XU7 (یا همان XU7+) بوده و قدرتی معادل 103 اسب بخار را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (از نوع BE) به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند (با گشتاور 157 نیوتن متر).

وانت جدید از شاسی یکپارچه‌ای استفاده می‌کند و در نتیجه استحکام بیشتری دارد. حذف کانال گیربکس نیز باعث شده فضای کابین بزرگ‌تر شود و سرنشینان احساس راحتی بیشتری کنند.

وانت آریسان 2 موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و در آینده با سه ستاره کیفی تولید می‌شود. این خودروی دوگانه‌سوز به مخزن سی ان جی 75 لیتری و مخزن بنزین 40 لیتری مجهز است.

آریسان جدید می‌تواند باری با حداکثر وزن 1 تن را به راحتی جابجا کند. گفته می‌شود این خودرو به امکانات متعددی از جمله دو کیسه هوا، رینگ فولادی، ترمز ABS، EBD، ترمز دیسکی و کاسه‌ای عقب، فرمان هیدرولیک، شیشه‌های برقی و غیره مجهز است.

بد نیست بدانید آریسان جدید نسبت به مدل قبلی پیشرفت‌های قابل‌توجهی پیدا کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتقای سیستم تعلیق و ترمز، بهبود صندلی‌های جلو، بهبود عایق‌بندی کابین، ارتقای سیستم تهویه دستی و از همه مهم‌تر کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

قیمت آریسان 2

تاکنون قیمت دقیقی برای محصول جدید ایران‌خودرو اعلام نشده است. اما با توجه به سابقه این شرکت در ساخت محصولات مختلف، می‌توان حدس زد که آریسان 2 از مدل قبلی گران‌تر است. وانت آریسان معمولی در بازار امروز با قیمت 180 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظر