معایب تندر 90 کدامند؟

معایب تندر 90 به خاطر شهرت این خودرو در دوام و استهلاک کم، غالبا نادیده گرفته می‌شوند. اگر قصد خرید تندر 90 دارید، حتما این مقاله را تا آخر بخوانید.  

معایب تندر 90 کدامند؟

لیست قیمت تندر 90 نو و کارکرده

از معایب تندر 90 چه می‌دانید؟

خودروی L90 یا همان تندر 90 علیرغم داشتن مزایای مهمی مثل استهلاک پایین، شامل ایراداتی نیز می‌شود که می‌توانند مشتری را از خرید آن منصرف کند. در این مقاله با معایب تندر 90 آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: مزایای تندر ۹۰ کدامند؟

خودروی L90 با نام اصلی داچیا لوگان، یکی از محصولات کمپانی رومانیایی Dacia بوده که زیرمجموعه شرکت خودروسازی فرانسوی رنو است. این خودرو با ورود به ایران و مونتاژ توسط شرکت رنو پارس، با نام تندر 90 شناخته می‌شود. رنو پارس، کنسرسیوم سه شرکت ایرانی سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو برای تولید L90 است.

در حال حاضر، ایران خودرو و پارس خودرو مسئول تولید L90 هستند. اما ظاهرا هیچ‌یک نتوانسته است به سطح کیفیت اصلی برسند و محصول آن‌ها علیرغم نام خوب و مزایای متعدد، معایبی دارد که مشتری را از خرید آن منصرف می‌کند! در ادامه با معایب تندر 90 آشنا شوید.

تندر 90 مزایای متعددی دارد. استهلاک پایین، جان‌سخت بودن و دوام بالای قطعات، مهم‌ترین نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شوند. اما معایبی در این خودروی پرطرفدار وجود دارد که با بررسی آن‌ها در این مقاله، احتمالا فکر خرید L90 را از سر می‌اندازید.

1- ظاهر و طراحی غیر جذاب

نسخه ایرانی داچیا لوگان فاقد ظرافت و زیبایی است! برخلاف طراحی شیک اروپایی و خم و قوس‌های ظریف، چراغ‌های ساده و بزرگ و همین‌طور بدنه نتراشیده و خط‌کشی شده توی ذوق بیننده می‌زند. البته بسیاری افراد کیفیت داخلی را به طراحی خارجی ترجیح می‌دهند و به همین سبب فروش L90 در ایران با استقبال مناسبی روبه‌رو شده است.

2- امکانات محدود در کابین

اتاقک خودروی ال 90 به طرز آزاردهنده‌ای ساده است! کنسول مرکزی و داشبورد ساده، فرمان ساده، کیلومتر شمار غیر جذاب، پلاستیک‌های سخت در طراحی کابین، همگی حس ارزان‌قیمت بودن را به سرنشین القا می‌کنند. برخلاف مدل رومانیایی، این خودرو اصلا لوکس نیست! در صورت تصادف، تنها دو سرنشین جلویی از حافظت توسط کیسه هوا بهره‌مند خواهند بود، البته اگر به موقع باز شوند!

دکمه‌های بالابرنده شیشه به خصوص برای سرنشینان ردیف عقب در مکان نامناسبی تعبیه شده‌اند، به طوری که با حضور نفر پنجم، امکان برخورد با این دکمه‌ها وجود دارد. دستگیره‌های باز و بسته کردن درب‌ها نیز نه از لحاظ ظاهری و نه از لحاظ ساختاری، تعریف چندانی ندارند.

نبود سنسور باران برای تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن یکی دیگر از معایب تندر 90 به حساب می‌آید. برخی مدل‌ها حتی فاقد سیستم دستی تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن هستند.

کابین بی روح تندر 90

3- قیمت بالای لوازم یدکی

قطعات به کار رفته در L90 دوام بالایی دارند، اما در صورت خرابی و ازکارافتادگی آن‌ها، هزینه زیادی را باید صرف خرید لوازم یدکی و تعمیرات کنید. متأسفانه با توجه به رانندگی ناشیانه بسیاری از افراد در جاده‌های ایران، تصادفات خودرویی غیرقابل‌اجتناب هستند. در صورت بروز حادثه به احتمال زیاد جان شما در امان است، اما جیبتان نه! تهیه قطعات، لوازم یدکی و تعمیر بدنه هزینه زیادی را تحمیل می‌کند!

همچنین بخوانید: با معایب پاژن آشنا شوید

4- مشخصات فنی

یکی از مهم‌ترین معایب تندر 90 به مشخصات فنی آن و قسمت پلوس و گردگیر پلوس مربوط می‌شود. گردگیر L90 در صورت برخورد با اجسام سخت خارجی مثل سنگ و یا گذر زمان و استهلاک پاره می‌شود. این امر می‌تواند گیربکس را تحت شعاع قرار داده و آسیب‌های جدی به آن وارد کند.

اگر گیربکس یا هر قطعه دیگری خراب شود، حتما باید به تعمیرکار مراجعه کنید. چون قطعات و تجهیزات درون کاپوت به نحوی طراحی و چیده شده‌اند، که امکان تعویض آن‌ها به تنهایی وجود ندارد.

سیستم تسمه تایم نیز یکی دیگر از معایب تندر 90 به حساب می‌آید که به سبب حساسیت بالا، در هنگام گرفتن دنده معکوس ناگهانی باید به آن توجه داشته باشید. تعویض روغن به هیچ وجه نباید به تأخیر بیفتد که در این صورت مجبور به تعویض قسمت استکانی سوپاپ‌های خودرو می‌شوید!

کاپوت پیچیده و تخصصی تندر 90

5- صندلی‌های نه چندان راحت

شاید به چشم نیاید، ولی یکی از مهم‌ترین معایب تندر 90 ، به‌کارگیری صندلی‌های سفت و غیر راحت است. مسافت‌های طولانی بدون شک نه برای سرنشینان عقب نه برای سرنشینان جلوی خودرو خوشایند نخواهد بود. تنظیم صندلی‌ها به طور دستی انجام می‌شود. ظاهرا پیچ تنظیم گودی کمر نیز در ساخت مدل‌های جدید حذف شده است.

6 - عدم برخورداری از سیستم صوتی پیشرفته

مگر رانندگی بدون موسیقی می‌شود؟ خودرویی با قیمت کنونی 340 میلیون تومان حداقل باید دارای سیستم صوتی قابل قبولی باشد. تندر 90 دارای یک سیستم صوتی ساده با پشتیبانی از CD، رادیو و 4 بلندگوی بی‌کیفیت بوده و خبری از USB و بلوتوث نیست.

حال که با معایب تندر 90 آشنا شدید، آیا باز هم مایل به خرید این خودرو هستید؟ کم و کاستی‌های مقاله را با ارسال نظرات خود به ما گوشزد کنید.

ارسال نظر