کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

با وجود پراید نسیم، پژو 206 تا مدتی هاچبک بی‌همتای خیابان‌های ایران بود، تا اینکه سایپا تصمیم گرفت تیبا و کوییک را روانه بازار کند. حال برای خریداران این سؤال به وجود آمده که کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

ایران‌خودرو از سال 1380 وظیفه تولید خودروی فرانسوی پژو 206 را در وطن عزیزمان بر عهده گرفت. پژو 206 به محض ورود به بازار با استقبال بسیار گرمی (مخصوصا) از سوی قشر جوان روبه‌رو شد.

محبوبیت 206 هنوز ادامه دارد. به همین خاطر، رقیب بزرگ ایران‌خودرو، یعنی سایپا تصمیم گرفت تا خودروهای مشابهی را روانه بازار کند تا بلکه بخشی از این محبوبیت نصیب محصولات ساپیا شود.

تیبا و کوییک دو رقیب اصلی پژو 206 هستند که با داشتن طراحی مشابه و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، توانسته‌اند نظر رانندگان ایرانی را به خود جلب کنند. کوییک از سال 1397 وارد خیابان‌های ایران شد و به عنوان یک ماشین هاچ بک، توجه بسیاری را مجذوب خود کرد.

دو خودرو رقیب ایران‌خودرو و سایپا شباهت بسیاری به یکدیگر داشته و دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اما در چشم یک خریدار، کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

همچنین بخوانید: مزایا و معایب پژو 206

مقایسه پژو 206 و کوییک از لحاظ ظاهر ی

از لحاظ ظاهر، کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟ همین‌طور که می‌دانید بارزترین شباهت بین این دو خودرو، هاچ بک بودن آن‌ها است. حالت تخم‌مرغی و چراغ‌های کشیده و حجم پردازی به وسیله خطوط، ظاهر زیبایی را به 206 بخشیده است.

از طرف دیگر، کوییک ادوات یک خودروی هاچ بک کراس را دارد که با قطعاتی مثل دیفیوزر، ریل سقفی و محافظ‌های پلاستیکی تزئین شده است. در نگاه کلی، 206 علیرغم قدیمی بودن، ظاهر فانتزی تری داشته و قبل از کوییک نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. با این وجود، سلیقه افراد متفاوت است و بعضی ظاهر ساده‌تر کوییک را شیک‌تر می‌دانند.

مقایسه کوییک و پژو 206 از لحاظ فنی

می‌توان گفت موتور مهم‌ترین بخش یک خودرو است. پس برای مقایسه کوییک و پژو 206 از لحاظ فنی، مشخصات موتور هر یک را به طور جداگانه توصیف می‌کنیم.

کوییک از موتور 1.5 لیتری 4 سیلندره 8 سوپاپه استفاده می‌کند و قدرت آن به 87 اسب بخار با گشتاور 128 نیوتن متر می‌رسد.

از طرف دیگر، پژو 206 از پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندره 8 سوپاپه استفاده می‌کند که می‌تواند قدرتی معادل با 75 اسب بخار را با حداکثر گشتاور 118 نیوتن متر تولید کند.

کوییک و پژو 206 به ترتیب در عرض 13.7 ثانیه و 14.1 ثانیه از صفر به 100 می‌رسد. پس از لحاظ موتور می‌توان گفت که این دو خودرو چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند.

کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

وزن کوییک برابر با 1064 کیلوگرم و وزن پژو 206 برابر با 1024 گرم است. هر دو خودرو به سبب وزن کم، چسبندگی کافی با آسفالت نداشته و سرعت بالا مخصوصا هنگام پیچیدن امنیت راننده را تهدید می‌کند. این موضوع در هنگام بارندگی و لغزش جاده تشدید شده و به حداکثر رعایت احتیاط حین رانندگی احتیاج دارند.

کوییک و پژو 206 هر دو جزء خودروهای کم‌مصرف به حساب می‌آیند، البته ماشین ایران‌خودرو کمی اقتصادی‌تر عمل می‌کند. متوسط مصرف سوخت کوییک در جاده‌های ترکیبی به 7 لیتر و متوسط صرف سوخت 206 در جاده ترکیبی به 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

همچنین بخوانید: مزایا و معایب کوییک

کابین کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

اگر قدبلند هستید، نه کوییک برای شما مناسب است نه پژو 206. با این وجود، ابعاد کابین کوییک کمی بزرگ‌تر از 206 بوده و به همین خاطر فضای درونی کوییک کمی بزرگ‌تر از ماشین رقیب است.

متریال به کار رفته در کابین پژو 206 در اوایل عرضه به بازار و پیش از شروع تحریم‌ها، فوق‌العاده بادوام و نرم بود. ولی حالا هم 206 و هم کوییک از پلاستیک ایرانی استفاده می‌کنند که البته به مراتب از پلاستیک به کار رفته در پراید بهتر است.

مهم‌ترین عیب داخلی کوییک نسبت به 206، عایق‌بندی ضعیف و ورود سروصدای موتور به داخل کابین است که موجب آزار سرنشینان می‌شود.

مقایسه امکانات پژو 206 و کوییک

ساپیا تلاش کرده تا کوییک را حداقل از لحاظ امکانات و آپشن های مختلف، متفاوت با خودروهای دیگر بسازد. در مقایسه با 206، کوییک دارای تجهیزات بیشتری است، مخصوصا با توجه به این واقعیت که در سال‌های اخیر، برخی تجهیزات پژو 206 از خودرو حذف شده‌اند.

سنسور دنده‌عقب، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، فرمان D-Cut و دکمه‌های کنترلی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ایموبلایزر، کروز کنترل، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، نمایشگر هفت اینچی، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و غیره، از جمله آپشن های کوییک سایپا به حساب می‌آیند.

این در حالی است که پژو 206 از امکاناتی همچون سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، چراغ همراهی مخصوص برای مکان‌های تاریک، حسگر پارک عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور جلو از داخل خودرو، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان و غیره بهره‌مند است.

ناگفته نماند که تعداد آپشن ها در هر خودرو ممکن است بیشتر یا کمتر شده باشند. بنابراین بهتر است پیش از خرید، از امکانات هر یک باخبر شوید.

کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟

مقایسه کوییک و پژو 206 از لحاظ ایمنی

با توجه به کاهش کیفیت ساخت 206، در حال حاضر می‌توان ایمنی این خودرو را با کوییک در یک سطح قرار داد. هر دو به کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز بوده و دارای ترمز ABS و EBD هستند. قدرت بدنه پژو 206 کمی بیشتر از کوییک است.

خرید پژو 206 به‌صرفه‌تر است یا کوییک؟

در حال حاضر، پژو 206 تیپ 2 با حدود قیمت 256 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. کوییک دنده‌ای نیز در محدوده قیمت 170 تا 174 میلیون تومان قرار دارد. با توجه به کاهش کیفیت مدل‌های جدید 206، می‌توان گفت دو رقیب از لحاظ فنی در یک رده قرار دارند. با این حال، رانندگی با 206 نرم‌تر است و صدای موتور مزاحم سرنشینان نمی‌شود. از طرف دیگر، کوییک امکانات و آپشن های مدرن‌تری نسبت به 206 دارد، هرچند سواری با آن کمی کسل‌کننده است.

در نهایت، انتخاب بر عهده خریدار است و باید به سلیقه و اولویت‌های هر فرد احترام گذاشت. شما ترجیح می‌دهید راننده کدام ماشین باشید؟ به نظر شما، کوییک بهتر است یا پژو 206 ؟ لطفا تجربه سواری با 206 یا کوییک را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر