شورلت کامارو eCOPO معرفی شد؛ خودروی مسابقه‌ای تمام برقی!

رسانه کلیک - شورلت کامارو eCOPO در نمایشگاه SEMA حضور پیدا کرد. این خودروی تمام برقی برای مسابقات درگ توسعه یافته است و از موتور 700 اسب بخاری بهره می برد.

شورلت کامارو eCOPO معرفی شد؛ خودروی مسابقه‌ای تمام برقی!

شرکت های مختلف به دنبال توسعه خودروهای برقی برای مسابقات هستند. در حال حاضر مسابقات فرمول E در سطح جهانی برگزار می شود و انتظار می رود در آینده خودروهای برقی بیشتری برای مسابقات تولید شود. به تازگی از خودروی شورلت کامارو eCOPO رونمایی شده که برای مسابقات درگ توسعه یافته است.

شورلت برای این خودروی تمام برقی از یک موتور 700 اسب بخاری استفاده کرده که گشتاور آن برابر با 814 نیوتون متر است. این شرکت برای طراحی محصول جدید خود، تغییراتی را در خودروی کامارو COPO اعمال کرده است. این خودرو برای مسابقات درگ توسعه یافته و دارای موتور 8 سیلندر است.

شورلت کامارو eCOPO از یک باتری با ظرفیت بالا بهره می برد. شرکت شورلت برای این خودرو دو موتور برقی BorgWarner HVH 250-150 در نظر گرفته که هر کدام از آن ها قادر به تولید 407 نیوتون متر گشتاور است. قدرت تولیدی این موتورها به وسیله گیربکس خودکار Turbo 400 به چرخ ها منتقل می شود.

در پشت این خودرو 4 باتری 200 ولتی قرار گرفته که وزن هر کدام از آن ها برابر با 79 کیلوگرم است. شورلت برای محافظت از این باتری ها، یک قفس آهنی در نظر گرفته است. بر اساس اعلام این شرکت، خودروی شورلت کامارو eCOPO می تواند مسافت 402 متر را در مدت زمان 9 ثانیه طی کند.

شورلت اعلام کرده تنها 69 نمونه از این خودرو را تولید می کند. این خودرو 50 سالگی اولین خودروی کامارو COPO را جشن می گیرد. اولین خودروی مسابقه ای کامارو COPO در سال 1969 معرفی شده بود.

خودروی شورلت کامارو eCOPO آینده مسابقات درگ را ترسیم می کند. انتظار می رود در آینده شرکت های بیشتری خودروهای برقی برای مسابقات توسعه دهند.

ارسال نظر