فردیناند پیئش؛ مدیر عامل سابق فولکس واگن درگذشت

رسانه کلیک - فردیناند پیئش در سن 82 سالگی درگذشت. پیئش از سال 1993 تا 2015 مدیریت شرکت فولکس واگن را بر عهده داشت.

فردیناند پیئش؛ مدیر عامل سابق فولکس واگن درگذشت

مدیر عامل سابق فولکس واگن درگذشت. بر اساس اعلام بسیاری از رسانه های آلمانی، فردیناند پیئش در سن 82 سالگی فوت کرده است. در حال حاضر دلیل مرگ پیئش مشخص نشده است. پیئش در سال 1937 متولد شد. مادر وی دختر فردیناند پورشه بود که او را تبدیل به نوه یکی از بزرگترین سازندگان خودرو در جهان می کند.

پیئش در رشته مهندسی تحصیل کرد و در سال 1963 به شرکت پورشه پیوست. اولین پروژه وی کمک به توسعه خودروی مسابقه ای پورشه 906 بود. او به عنوان یکی از اعضای پورشه موتوراسپرت تا زمان معرفی خودروی 917 باقی ماند. فردیناند پیئش در سال 1972 تصمیم گرفت به شرکت آئودی برود. پیئس در سال 1993 به عنوان مدیر عامل شرکت فولکس واگن شروع به کار کرد.

از پیئش به عنوان یکی از دلایل اصلی رشد شرکت فولکس واگن یاد می شود. در سال 2012 این برند توانست پورشه را به خود اضافه کند. آقای پیئش در سال 2015 به رهبری خود در شرکت فولکس واگن پایان داد. علت کناره گیری او از این سمت، رسوایی های مربوط به دیزل گیت بود. در سال 2017 پیئش 14.7 درصد از سهم خود در پورشه را با قیمت 1.2 میلیارد دلار به فروش رساند.

فردیناند پیئش علاوه بر مدیریت در صنعت خودرو، یکی از علاقه مندان به خودرو محسوب می شد. بر اساس شایعات، آقای پیئش خریدار تنها بوگاتی La Voiture Noire با قیمت 18 میلیون دلار بوده است ( بوگاتی La Voiture Noire از راه رسید؛ گران ترین خودروی جدید در تاریخ ). او تنها دارنده پورشه 918 با سقف ثابت محسوب می شد. شاید جالب باشد بدانید که وی در سن 71 سالگی دارای موتورسیکلت دوکاتی بود و از آن استفاده می کرد.

ارسال نظر