ایجاد ترافیک سنگین در مسکو توسط هکرها با استفاده از اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی

هکرها با استفاده از یک اپلیکیشن سفارش تاکسی اینترنتی، ترافیک سنگینی را در مسکو ایجاد کردند.آنها به یکباره ده ها تاکسی را به همان مکان سفارش دادند.

هکرها پس از سوء استفاده از اپلیکیشن روسی یاندکس تاکسی، برای احضار ده‌ها تاکسی به یک مکان در همان زمان (از طریق Vice) در مسکو یک ترافیک بزرگ ایجاد کردند. حمله در 1 سپتامبر رخ داد و ترافیک به سمت کوتوزوفسکی پرسپکت - یک بلوار شلوغ - هدایت شد.

ویدئویی که خطوط تاکسی‌هایی را نشان می‌دهد که ظاهراً تلاش می‌کنند به همان مقصد برسند، روز پنجشنبه به طور گسترده در توییتر و ردیت به اشتراک گذاشته شد. در حالی که مسکو به دلیل ترافیک سنگین خود شناخته شده است؛ این شهر در رتبه دوم به عنوان شلوغ ترین شهر جهان در سال گذشته قرار گرفت اما این حادثه ارتباطی با الگوهای ترافیکی معمول پایتخت نداشت.

یاندکس تاکسی در بیانیه‌ای به رسانه دولتی روسیه تاس گفت: «در صبح روز اول سپتامبر، Yandex.Taxi با تلاش مهاجمان برای ایجاد اختلال در سرویس مواجه شد - ده‌ها راننده سفارش‌های انبوه را به منطقه فیلی دریافت کردند. سرویس ride-hailing که متعلق به غول اینترنتی روسی یاندکس است، اضافه کرد که پارازیت حدود 40 دقیقه به طول انجامید و "الگوریتم آن برای شناسایی و جلوگیری از چنین حملاتی قبلاً برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده بهبود یافته است.

یاندکس هنوز تایید نکرده است که چه کسی این حمله را انجام داده است، اما گروه هکری Anonymous مسئولیت این پارازیت را در توییتر بر عهده گرفت. این سازمان می‌گوید که با ارتش فناوری اطلاعات اوکراین، گروهی از هک‌تیویست‌های سازمان‌یافته که میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین در اولین حمله روسیه به اوکراین، به شکل‌گیری آن کمک کرد، کار می‌کرد. Anonymous در اوایل سال جاری یک «جنگ سایبری» علیه روسیه اعلام کرد و بعداً ادعا کرد که با فیلم‌هایی از جنگ که در این کشور «غیرقانونی» تلقی می‌شود، شبکه‌های تلویزیونی روسیه را هک کرده است. هکتیویست ها از آن زمان به عنوان بخشی از یک کمپین سایبری مداوم علیه روسیه، مجموعه ای از داده ها و ایمیل های متعلق به سازمان های دولتی و شرکت های بزرگ کشور را به بیرون افشا کرده اند.

ارسال نظر