لکسوس به دنبال تولید رقیب لامبورگینی اوروس است

رسانه کلیک - لکسوس قصد دارد یک خودروی SUV برای رقابت با خودروی لامبورگینی اوروس تولید کند. انتظار می رود این خودرو سال 2021 روانه بازار شود.

لکسوس به دنبال تولید رقیب لامبورگینی اوروس است

این احتمال وجود دارد که لکسوس برای رقابت با خودروهای لامبورگینی اوروس و استون مارتین DBX ، یک خودروی SUV قدرتمند و لوکس تولید کند ( استون مارتین DBX در تصاویری جدید به نمایش گذاشته شد ). به تازگی اطلاعاتی در رابطه با این خودرو در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، برند لوکس تویوتا در یک نمایشگاه خودرو در سال 2020 از این خودرو رونمایی می کند و آن را در سال 2021 در اختیار خریداران قرار می دهد. به نظر می رسد این برند ژاپنی برای توسعه محصول آینده خود از خودروی مفهومی LF-1 Limitless الهام بگیرد.

گفته می شود این خودروی جدید با استفاده از پلتفرم جدید TNGA تویوتا تولید می شود. طول این خودرو به 5000 میلی متر، عرض آن به 1980 میلی متر و ارتفاع آن به 1590 میلی متر می رسد. فاصله دو محور چرخ های این خودرو برابر با 2974 میلی متر خواهد بود.

در این گزارش مشخصات فنی محصول آینده لکسوس نیز اعلام شده است. به نظر می رسد مدل پایه این خودروی SUV به موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری مورد استفاده در لکسوس LS 500 مجهز می شود. این موتور به همراه توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 424 اسب بخار تولید می کند.

انتظار می رود این خودرو در بالاترین مدل خود دارای موتور 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر باشد. بر اساس شایعات، این موتور توربوشارژر در خودروی LS F سدان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این موتور قادر به تولید 661 اسب بخار قدرت است.

در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، خودروی SUV جدید لکسوس در بالاترین مدل خود 20 اسب بخار قدرت بیشتری در مقایسه با لامبورگینی اوروس دارد. لامبورگینی اوروس داری شتابی برابر با 3.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 305 کیلومتر بر ساعت می رسد.

ارسال نظر