مزدا CX-30 معرفی شد؛ کراس اووری جذاب!

رسانه کلیک - مزدا CX-30 در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار گرفت. این کراس اوور کامپکت در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

مزدا CX-30 معرفی شد؛ کراس اووری جذاب!

در گذشته مزدا به این موضوع اشاره کرده بود که در نمایشگاه خودروی ژنو از یک کراس اوور جدید رونمایی می کند. این خودروی جدید، مزدا CX-30 نام دارد و فاصله میان خودروهای مزدا CX-3 و CX-5 را پر می کند. در گذشته مزدا از خودروی CX-4 مخصوص بازار چین رونمایی کرده بود، بنابراین انتخاب یک نام متفاوت منطقی به نظر می رسد.

این خودرو 4395 میلی متر طول و 11795 میلی متر عرض دارد. فاصله دو محور چرخ های این کراس اوور به 2665 میلی متر می رسد. محصول جدید مزدا در مقایسه با خودروی CX-3 ابعاد بزرگتری دارد. انتظار می رود این خودرو وزنی بالاتر از 1339 کیلوگرم داشته باشد.

مزدا برای این خودرو موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری بنزینی و 4 سیلندر 1.8 لیتری دیزلی در نظر گرفته است. این دو موتور توانسته اند استاندارد آلایندی یورو 6d-TEMP را کسب کنند. خریداران می توانند مزدا CX-30 را مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک سفارش دهند.

تمام نمونه های مجهز به موتور بنزینی دارای سیستم هیبریدی ملایم M Hybrid مزدا هستند. این سیستم باعث مصرف بهینه سوخت توسط این کراس اوور می شود. در این سیستم شاهد حضور یک موتور برقی به همراه باتری لیتیوم یونی 24 ولت هستیم.

این خودرو در آینده مجهز به موتور انقلابی Skyactiv-X نیز به فروش می رسد. این موتور فاقد شمع بوده و مانند موتورهای دیزلی، مخلوط سوخت و هوا را در تراکم بالا مشتعل می کند.

در رابطه با مشخصات این موتور اطلاعات رسمی از سوی مزدا در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است؛ با این حال مشخصات این موتور در مزدا 3 به اینترنت راه پیدا کرده است. این موتور قادر به تولید 178 اسب بخار قدرت و 222 نیوتون متر گشتاور است.

قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است. انتظار می رود این خودرو با قیمتی در محدود 20 تا 24 هزار دلار در تابستان سال جاری میلادی روانه بازارهای اروپایی شود.

ارسال نظر