مک لارن سنا GTR مجهز به موتور 813 اسب بخاری تولید می شود

رسانه کلیک - اطلاعات جدیدی از مک لارن سنا GTR منتشر شده است. این خودروی مسابقه ای به موتور 813 اسب بخاری مجهز می شود.

مک لارن سنا GTR مجهز به موتور 813 اسب بخاری تولید می شود

به تازگی اطلاعات فنی مک لارن سنا GTR در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. نمونه مفهومی این خودروی مسابقه ای در نمایشگاه خودروی ژنو در سال جاری میلادی معرفی شد. در حالی که مک لارن یک نمونه مفهومی را در معرض دید عموم قرار داد، انتظار می رود نسخه نهایی آن طراحی شبیه به این خودرو داشته باشد.

مک لارن از اواخر ماه جاری میلادی آزمایش های این خودرو را آغاز می کند. مک لارن سنا GTR به موتور 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر مجهز می شود که به همراه توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 813 اسب بخار قدرت است. این موتور در نسخه جاده ای مک لارن سنا نیز مورد استفاده قرار گرفته با این تفاوت که قدرتی برابر با 789 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

هم اکنون وزن این خودرو مشخص نشده است؛ با این حال گفته می شود مک لارن سنا GTR قادر به تولید نیروی رو به پایین 1000 کیلوگرم است که باعث چسبندگی بالای آن به سطح پیست می شود.

مک لارن Senna GTR یک خودروی مسابقه ای محسوب می شود و به همین دلیل برخی از ویژگی های خودروهای عادی از آن حذف شده است. این خودرو فاقد کیسه هوا بوده و از فرمان مخصوصی بهره می برد. قابلیت های آیرودینامیک فعال مانند نسخه جاده ای این خودرو در مک لارن سنا GTR نیز حضور دارد.

در زمان معرفی نسخه مفهومی این خودرو، مک لارن به این موضوع اشاره کرد که تنها 75 دستگاه از این محصول به تولید می رسد. انتظار می رود تمام نمونه های این خودرو قبل از تولید به فروش رسیده باشند. این خودرو قیمتی برابر با 1.43 میلیون دلار (1.1 میلیون پوند) دارد.

ارسال نظر