هدف از تبلیغات اینفلوئنسری چیست؟

تبلیغات اینفلوئنسری در سال‌های اخیر با سرعت قابل توجهی درحال جایگزین شدن تبلیغات سنتی است اما محدودیت‌های اخیر اینترنت دامن‌گیر این حوزه نیز شده و آن را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

هدف از تبلیغات اینفلوئنسری چیست؟

تبلیغات اینفلوئنسری از چندسال اخیر و با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی گسترده شد. این اتفاق، بسیاری از کسب‌وکارها به‌ویژه کسب‌وکارهای استارتاپی را ترغیب کرد تا بجای تبلیغات سنتی از قدرت افراد تاثیرگذار در فضای مجازی یا به اصطلاح اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصول و یا خدمات خود استفاده کنند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از پلتفرم‌هایی است که طی چندسال اخیر بستر مناسبی برای فعالیت بسیاری از اینفلوئنسرها فراهم کرده است. این درحالی است فیلترینگ این پلتفرم در چندماه اخیر در کشور، تبلیغات اینفلوئنسری را مانند سایر فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

زهرا تیموری یکی از فعالان حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ درباره نحوه فعالیت کمپین‌های اینفلوئنسری به تجارت‌نیوز گفت: استارتاپ‌ها بسته به نوع فعالیت و هدفی که در مسیر تجاری خود دارند از تبلیغات اینفلوئنسری استفاده می‌کنند. برخی استارتاپ‌ها به‌منظور برندینگ و برخی نیز برای افزایش فروش از تبلیغات اینفلوئنسری بهره می‌گیرند.

او افزود: در تبلیغات اینفلوئنسری اینکه در چه زمانی و با کدام اینفلوئنسر همکاری می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی امکان دارد همکاری با یک اینفلوئنسر شناخته شده روی برندینگ تاثیر بالایی داشته و مثلا باعث افزایش فروش نشود. خیلی از پارامترها در کارکردن با اینفلوئنسرها تاثیرگذار است که اگر رعایت نشوند مکمن است نتایج منفی را به همراه داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر