5 واقعیت باورنکردنی در مورد «شیائومی» که تا به حال نشنیده اید؛ ثبت رکورد گینس!

رسانه کلیک - تا چه اندازه شرکت شیائومی (Xiaomi) را می‌شناسید؟ در این مطلب به معرفی 5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی می‌پردازیم که کمتر کسی از آن مطلع است.

5 واقعیت باورنکردنی در مورد «شیائومی» که تا به حال نشنیده اید؛ ثبت رکورد گینس!

شیائومی که هم اکنون سومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی دنیاست در سال 2010 میلادی پایه‌گذاری شد. تمرکز ویژه این کمپانی بر روی بازار کشورهای چین و هند معطوف شده و طبق آمار شیائومی توانسته طی اوایل سال 2018 در این دو بازار فروش بهتری در مقایسه با رقیب های نامداری همچون سامسونگ داشته باشد. یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب شده گوشی های شرکت شیائومی محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران داشته باشد، مربوط به کیفیت ساخت آن ها و همچنین قیمت مقرون به صرفه‌ای می‌شود که اغلب این کمپانی برای گوشی های هوشمند خود در نظر می‌گیرد.

به دلیل کیفیت بالایی که محصولات شرکت شیائومی دارد، لقب اپل شرق به آن داده شده است اما همانطور که گفتیم شیائومی برخلاف اپل اغلب گوشی هایش را با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار می‌کند. اما بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موشکافانه‌تر شرکت شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم. شما تا چه اندازه با این کمپانی آشنا هستید؟ در این مطلب می‌خواهید به معرفی 5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی بپردازیم که احتمالا شما از آن ها بی‌خبر هستید و دانستن این موارد برایتان جالب خواهد بود. بنابراین با کلیک همراه باشید.

شیائومی رکورددار بیشترین فروش گوشی طی 24 ساعت در سایت خود است!

5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی

شرکت شیائومی در سال 2015 توانست یک رکورد بسیار جالب را به ثبت برساند که در گینس هم ثبت شده است. این کمپانی در طول فستیوال سالیانه هوادارانش تخفیف های ویژه‌ای را در سایت رسمی خود قرار داد و به موجب آن توانست ظرف 24 ساعت تعداد 2112010 گوشی را از طریق سایت خویش به فروش برساند! این شرکتی تا به امروز و تا قبل از سال 2015 نتوانسته این تعداد گوشی را از طریق یک پلتفرم و فقط طی 24 ساعت بفروشد. این مسئله سبب شده تا نام شرکت شیائومی در کتاب رکوردهای گینس ثبت گردد. جالب است بدانید که رکورد قبلی این حیطه توسط شرکت تیمال (Tmall) ثبت شده بود که در سال 2014 ظرف 24 ساعت چیزی در حدود 1894867 مورد از محصولات خود را به فروش رسانده بود.

جالب تر از همه اینکه شیائومی در آن دوره 24 ساعته علاوه بر فروش 2112010 تعداد گوشی توانست 770000 لوازم جانبی گوشی، 208000 دستبند هوشمند، 38000 تلویزیون هوشمند و غیره را هم به فروش برساند. با یک تخمین کلی مشخص شد که این کمپانی ظرف همان 24 ساعت توانسته چیزی در حدود 2.08 میلیارد یوان سود کسب کند! بنابراین نام شیائومی هم اکنون در کتاب گینس به عنوان یکی از رکوردداران به ثبت رسیده است و این مسئله یکی از جالب ترین واقعیت هایی است که باید در مورد شیائومی بدانید!

سود شیائومی از فروش گجت های سخت افزاری فقط 5 درصد است!

5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی

مدیر عامل شرکت شیائومی آقای لی جون (Lei Jun) در آوریل سال 2018 به طور رسمی عنوان کرد که حاشیه سود تمام اجزای سخت افزاری فروخته شده توسط این کمپانی بعد از اضافه شدن مالیات در حدود 5 درصد خواهد بود و این مقدار به طور دائمی و ثابت برای تمام محصولات سخت افزاری شیائومی حفظ می‌شود! این مسئله سبب شده تا گوشی ها و گجت های سخت افزاری دیگری که توسط شیائومی روانه بازار می‌شوند همگی قیمت مناسبی داشته باشند و برخلاف شرکت های دیگر با نرخ های نجومی و رو به افزایش روانه بازار نشوند. در واقع همین امر هم منجر به کسب موفقیت های عالی شیائومی در بازار شده است.

شیائومی عقیده دارید که سود بیشتر در فروش با تعداد بالاتر خلاصه می‌شود. با توجه به این مسئله که بخش گسترده‌ای از محصولات شرکت شیائومی شامل لوازم جانبی موبایل هستند، این کمپانی عقیده دارد که باید قیمت گوشی های خود را مقرون به صرفه نگه دارد تا تعداد فروش این گجت ها بیشتر شده و به موجب آن تعداد فروش لوازم جانبی گوشی هایش هم روز به روز بیشتر شوند. بنابراین شیائومی با رویکردی هوشمندانه در حال آنالیز بازار است و سود گجت های سخت افزاری خود را فقط 5 درصد در نظر می‌گیرد. این مسئله یکی از 5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی محسوب می‌شود.

شیائومی 3.6 میلیون دلار برای خرید دامنه سایت خود هزینه کرد!

5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی

شیائومی در سال 2014 برای خرید دامنه mi.com مبلغی معادل 3.6 میلیون دلار هزینه کرد و حالا این دامنه را جایگزین دامنه قبلی یعنی xiaomi.com کرده است. اما چرا؟ دلیل این مسئله بسیار جالب است. شیائومی قصد داشت تا به تدریج فعالیت های خود را فراگیرتر کرده و محصولاتش را راهی بازارهای جهانی کند، اما نام سختی که این برند چینی داشت، منجر می‌شود تا اروپایی ها و آمریکایی ها برای بیان نام آن و اسپل کردن حروف نام این شرکت دچار مشکل شوند. بنابراین شیائومی تصمیم گرفت دامنه mi.com را خریداری کند تا بدین ترتیب افراد به راحتی بتوانند نام سایت شرکت شیائومی را به خاطر بسپارند.

جالب است بدانید که دامنه mi.com در زمان فروش گران قیمت ترین سال محسوب می‌شد! شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که گران ترین دامنه به فروش رسید تا به امروز کدام دامنه است؟ این دمنه insurance.com نام دارد که برای خرید آن هزینه‌ای در حدود 35.6 میلیون دلار صرف شد! یعنی هزینه‌ای تقریبا 10 برابر بیشتر از هزینه‌ای که شیائومی برای خرید دامنه mi.com صرف کرده بود. بنابراین یکی دیگر از 5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی مربوط به صرف هزینه 3.6 میلیون دلاری این کمپانی برای خرید دامنه mi.com می‌شود.

لوگوی شیائومی معنای "قلب" دارد!

5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی

لوگوی شرکت شیائومی شاید در نگاه اول خیلی ساده به نظر برسد، اما اگر دقیق تر به آن توجه شود مفهوم جالبی را در بر دارد. اگر این لوگو کاملا برعکس شود، شبیه به عبارت خاصی در زبان چینی خواهد شد که معنای "قلب" را ارائه می‌کند. این مسئله یکی از جالب ترین ویژگی های لوگوی شیائومی است. اما حروفی که به سادگی در لوگوی این شرکت بکار رفته‌اند هم معنا و مفهوم مشخصی دارند. حرف عبارت "Mi" در لوگوی این کمپانی مخفف عبارت "Mobile Internet" است.

شیائومی قبلا اشاره داشته که عبارت "Mi" موجود در لوگوی این کمپانی مفاهیم دیگری را هم به همراه دارد. یکی از این مفاهیم در بر گیرنده عبارت "Mission Impossible" یا همان "ماموریت غیرممکن" است که نشان دهنده قدرت شیائومی برای عبور از چالش های دشواری خواهد بود که در اوایل فعالیت خویش با آن ها رو به رو شد و در آینده هم احتمالا با آن ها رو به رو می‌شود. یک نکته جالب دیگر در مورد نام شرکت شیائومی این است که ترجمه تحت‌اللفظی آن معادل "برنج کوچک" می‌شود.

شیائومی گاها اجناس عجیب هم تولید و عرضه می‌کند!

5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی

درست است که شرکت شیائومی بیشتر به دلیل تولید و عرضه گوشی های با کیفیت و مقرون به صرفه مشهور شده اما این تنها خط تولیدی نیست که شیائومی بر روی آن فعالیت دارد. این کمپانی لوازم جانبی موبایل، انواع تلویزیون و خیلی گجت های دیگر را هم تولید و عرضه می‌کند که گاها برخی از آن ها می‌توانند بسیار عجیب به نظر برسند! بنابراین از نظر ما تولید و عرضه گجت های عجیب و سورپرایز کننده هم می‌تواند یکی از 5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی باشد. برخی از جالب ترین و عجیب ترین گجت هایی که شیائومی تولید می‌کند می‌توانند شامل مواردی همچون جاروبرقی های رباتیک و هوشمند، لامپ های هوشمند، دوربین های امنیتی هوشمند، درون (ربات های پرنده و مجهز به کنترل از راه دور)، اسکوترهای برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک و حتی خودکار باشند.

اگرچه تمام از محصولاتی که توسط شیائومی تولید و عرضه می‌شوند خیلی هم عجیب نیستند، اما این واقعیت جالب است که شیائومی در کنار فروش موفق گوشی های هوشمندش در این زمینه ها هم فعالیت داشته و حتی توانسته اسم و رسم خوبی هم برای خود دست و پا کند. برای مثال پاوربانک های شیائومی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین پاوربانک های بازار هستند. همچنین اسکوتر برقی های این کمپانی هم به کیفیت بالا معروف شده‌اند. اما عرضه اجناسی همچون بالش مسافرتی، چمدان، تشک یا خودکار از سوی این شرکت بسیار عجیب به نظر می‌رسد. نظر شما در مورد این مسئله چگونه است؟

در انتهای این مطلب، اگر واقعیت های جالب دیگری در رابطه با شیائومی می‌دانید و احساس می‌کنید که دانستن آن ها خالی از لطف نیست، حتما آن را با ما و دیگر کاربران کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر