تلویزیون اتمی چیست و چطور در بازیهای کامپیوتری انقلاب ایجاد می کند؟

دانشمندان مؤسسه ملی استاندارد ایالات متحده یک «تلوزیون اتمی» ساخته اند که از لیزر و ابرهای اتمی برای دریافت ویدئوهایی که با استاندارد وضوح 480i مطابقت دارند، استفاده می کند. این تیم با انتقال فیدهای ویدئویی زنده و حتی بازی های ویدئویی از طریق اتم ها به یک مانیتور، این موضوع را ثابت کردند.

تلویزیون اتمی چیست و چطور در بازیهای کامپیوتری انقلاب ایجاد می کند؟

تلویزیون اتمی چیست و چطور در بازیهای کامپیوتری انقلاب ایجاد می کند؟

سیستم‌های ارتباطی مبتنی بر اتم می‌توانند از نظر فیزیکی کوچک‌تر باشند و در برابر محیط‌های پر سر و صدا در مقایسه با الکترونیک معمولی مقاوم‌تر باشند. و افزودن قابلیت ویدیویی می‌تواند سیستم‌های رادیویی را در مکان‌های دورافتاده یا شرایط اضطراری بهبود بخشد.
یک ظرف شیشه‌ای از اتم‌های روبیدیم گازی با اندازه فوق‌العاده که توسط دو رنگ پرتوهای لیزر - معروف به حالت Rydberg - برانگیخته می‌شود و نقش اصلی در این فناوری جدید را ایفا می کند. در حالت ریدبرگ، اتم‌ها سطح انرژی بالایی دارند که باعث می‌شود الکترون‌ها به دورتر از هسته بچرخند. این باعث می‌شود اتم‌ها به میدان‌های الکترومغناطیسی از جمله سیگنال‌های رادیویی بزرگ‌تر و حساس‌تر شوند.

مهندس برق کریس هالووی از مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) در بیانیه‌ای گفت: «ما متوجه شدیم که چگونه ویدیوها را از طریق حسگرهای اتمی Rydberg پخش و دریافت کنیم. "اکنون ما در حال پخش ویدئو و بازی های کوانتومی، پخش بازی های ویدئویی از طریق اتم ها هستیم. ما اساسا بازی ویدئویی را روی یک سیگنال رمزگذاری کردیم و آن را با اتم ها شناسایی کردیم. خروجی مستقیماً به تلویزیون وارد می شود."

برای ساخت معماری Zen 4 از لیتوگرافی ۵ نانومتری شرکت TSMC استفاده شده و در نتیجه‌ی مساحت هسته‌ها و کش L2 به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

ارسال نظر