ایمپلنت تراشه در زیر پوست می‌تواند جایگزینی برای استفاده از کلید در خانه شما باشد

ایمپلنت یا کاشت تراشه و RFID در زیر پوست بدن می‌تواند به روشی ایمن و آسان برای عبور از قفل‌ها تبدیل شود.

ایمپلنت تراشه در زیر پوست می‌تواند جایگزینی برای استفاده از کلید در خانه شما باشد

توسعه‌دهنده‌ای به‌ نام «میانا ویندال» که حدود 25 ایمپلنت را زیر پوست خود قرار داده، در کنفرانس دفکان 2023 حاضر شده و از تجربه‌اش در این مسیر صحبت کرده است. او می‌گوید با کمک این ایمپلنت‌ها که برنامه‌پذیر هستند، توانسته است کارهای مختلفی انجام دهد؛ مثلاً از آن‌ها به‌عنوان کلید ورود به دفتر کار خود بهره بگیرد.

به‌ گزارش انگجت ، میانا ویندال می‌گوید این ایمپلنت‌ها که شامل RFID هم می‌شوند، می‌توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. برای مثال، RFID می‌تواند در قالب کلیدهای هوشمند به کار شما بیاید. اگر قفل مناسب را روی در منزل خود نصب کرده باشید، با اسکن RFID که زیر پوست شما کار گذاشته شده است، دیگر نیازی به کلید نخواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید وارد اتاق خود شوید.

«آمال گرافسترا»، بنیان‌گذار شرکت Dangerous Things، می‌گوید ایمپلنت‌های RFID مطابق آنچه در فیلم‌های هالیوودی می‌بینیم، جادویی نیستند. این تراشه‌ها در حالت عادی، یعنی تا پیش از آنکه آن‌ها را به یک منبع ارتباطی نزدیک کنید، انرژی ندارند و خاموش باقی می‌مانند. به‌علاوه، معمولاً خود کاربر باید آن‌ها را برنامه‌ریزی کند و پیکربندی مدنظرش را پیاده‌سازی نماید.

برای ایمپلنت تراشه در زیر پوست باید تحقیقات کافی را انجام داده باشید

بنابراین قبل از کاشت تراشه‌ها در زیر پوست باید اطلاعات کافی درباره نحوه استفاده از آن‌ها را کسب کنید و پیکربندی‌های لازم را انجام دهید. ویندال می‌گوید: « تحقیقات مدنظر خود را انجام دهید و قبل از جراحی مطمئن شوید کاری که می‌خواهید انجام دهید، شدنی است.»

برخی شرکت‌ها درحال بررسی ایده استفاده از ایمپلنت‌های RFID به‌عنوان ابزارهای امنیتی هستند، چون اگر این تراشه‌ها در بدن افراد کاشته شود، شانس سرقت آن‌ها پایین می‌آید و تنها با حضور خود شخص می‌توان از قفل‌هایی که در نظر گرفته شده است، عبور کرد.

از طرف دیگر، شرکت‌های بزرگ درحال جایگزین‌کردن رمزهای عبور با فناوری Passkey هستند و می‌توان کلید خصوصی کاربر را در تراشه‌ای در زیر پوست او قرار داد تا هیچ‌کس جز خود شما به آن دسترسی نداشته باشد. با توجه به اینکه کاشت RFID نیازی به دریافت تأییدیه FDA ندارد، این روش می‌تواند راهکاری مناسب برای کاهش ریسک‌های امنیتی باشد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر