کارت های گرافیک 7 نانومتری AMD امسال عرضه می شود

رسانه کلیک - انویدیا و ای‌ام‌دی دو شرکت مطرح در زمینه تولید کارت گرافیک محسوب می شوند. در سال جاری میلادی کارت های گرافیک 7 نانومتری AMD در اختیار خریداران قرار می گیرد.

کارت های گرافیک 7 نانومتری AMD امسال عرضه می شود

در هفته های گذشته بیشتر رسانه ها روی کارت های گرافیکی جدید انویدیا RTX 20 با معماری 12 نانومتری تمرکز کرده اند. بر اساس اعلام انویدیا، نسل جدید کارت های گرافیک این کمپانی در مقایسه با گذشته تا 40 درصد عملکرد بهتری دارد.

اوایل هفته گذشته کمپانی ای ام دی اعلام کرد در سال جاری میلادی کارت های گرافیک 7 نانومتری خود را روانه بازار می کند. اولین پردازنده های 7 نانومتری جهان بر اساس نسل آینده Zen 2 به وسیله AMD تولید و در سال آینده به فروش می رسد.

در ماه ژوئن در نمایشگاه Computex، این شرکت خبر از توسعه کارت های گرافیک 7 نانومتری AMD داد. این کارت های گرافیک در ادامه سال جاری میلادی در اختیار خریداران قرار می گیرند.

این کارت های گرافیک جدید بر پایه معماری بهبودیافته وگا توسعه می یابد. سال گذشته این شرکت معماری Vega را معرفی کرد. کارت های گرافیک 7 نانومتری AMD قدرت بالایی را در اختیار خریداران قرار می دهد.

کارت های گرافیک جدید ای ام دی از هوش مصنوعی، 4 حافظه HBM2 با ظرفیت 8 گیگابایت، رابط حافظه 4096 بیتی و 32 گیگابایت vRAM پشتیبانی می کند. در حال حاضر در رابطه با مشخصات فنی این محصولات اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر نشده است.

انتظار می رود نسل جدید کارت های گرافیک AMD به علت استفاده از لیتوگرافی 7 نانومتری مصرف انرژی کمتر و قدرت بالاتری داشته باشند. بر اساس گزارش ها، شرکت AMD می تواند به وسیله لیتوگرافی 7 نانومتری کارت گرافیکی با قدرت 20.9 ترافلاپس تولید کند.

گفته می شود نسل آینده کارت های گرافیک AMD برای دستیابی به قدرت یکسان با محصولات کنونی، ابعادی نزدیک به نصف خواهند داشت. این موضوع باعث می شود کارت های گرافیک این شرکت در مقایسه با کارت های گرافیک انویدیا تا 25 درصد کوچک تر شوند.

ارسال نظر