چیپست A12 اپل توسط شرکت TSMC و تحت معماری 7 نانومتری طراحی می شود

رسانه کلیک - چیپست A12 اپل که در آیفون های 2018 شاهد خواهیم بود، توسط شرکت TSMC و با بهره گیری از معماری 7 نانومتری طراحی و توسعه پیدا می کند.

چیپست A12 اپل توسط شرکت TSMC و تحت معماری 7 نانومتری طراحی می شود

اوایل ماه جاری، مدیر عامل شرکت TSMC از شروع ساخت پردازنده های 7 نانومتری خبر داد و به این موضوع نیز اشاره کرد که تولید انبوه آنها نیز در آینده نزدیک آغاز می شود. از طرف دیگر رویداد معرفی آیفون های جدید اپل هر سال در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می شود و قریب به دو ماه تا روز موعود زمان باقی است.

طبق نظر برخی منابع خبری، چیپست A12 اپل که در آیفون های جدید قرار می گیرد، از معماری 7 نانومتری بهره می برد و مسئولیت تولید آنها نیز بر دوش شرکت TSMC قرار گرفته است.

مدیران کمپانی TSMC همزمان با افزایش سفارشات پردازنده های 7 نانومتری، تصمیم گرفته اند تا راندمان کاری خود را حدودا 10 درصد افزایش داده و تولید پردازنده را از 10.5 میلیون به 12 میلیون برسانند. همان طور که پیش تر به اطلاع شما رسانده بودیم، شرکت هایی مانند AMD، انویدیا و کوالکام را می توان از جمله مشتری های شرکت تی اس ام سی به حساب آورد که اکثر آنها، سفارش های خود را برای نیمه اول سال 2019 اعلام کرده اند ( تراشه 7 نانومتری TSMC به گل سرسبد قطعات موبایلی تبدیل می شود! ).

بد نیست بدانید که تولید انبوه پردازنده 7 نانومتری شرکت TSMC در سه ماهه دوم سال جاری با لیتوگرافی EUV آغاز می شود که به کمک این تکنولوژی نه تنها سرعت تولید قطعات بالا رفته و در زمان آن نیز صرفه جویی به عمل می آید، بلکه کمپانی های سازنده گوشی هوشمند قادر خواهند بود قدرت بیشتر و مصرف باتری کمتری را از آنها دریافت کنند. طبق برنامه ریزی ها، قرار است تا تولید نمونه های اولیه پردازنده 5 نانومتری در اوایل سال 2019 آغاز شده و در نیمه دوم، وارد فاز تولید انبوه شود.

چیپست A12 اپل با معماری 7 نانومتری در آیفون های سال 2018 برای اولین بار به چشم می خورد؛ لذا باید منتظر ماند و دید که عملکرد آنها چگونه خواهد بود.

ارسال نظر