اینتل از مودم 5G خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد

رسانه کلیک - مودم 5G اینتل مخصوص گوشی های هوشمند به صورت رسمی معرفی شد. انتظار می رود این مودم برای اولین بار در سال 2020 در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

اینتل از مودم 5G خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد

شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند در حال توسعه محصولاتی با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم تلفن همراه هستند. به تازگی مودم 5G اینتل برای اسمارت فون ها در معرض دید عموم قرار گرفته است. در حالی که شرکت کوالکام نزدیک به دو سال پیش از مودم 5G خود رونمایی کرده بود، این مودم تا به امروز مورد استفاده تجاری قرار نگرفته است.

مودم اینتل XMM 8160 از نیمه دوم سال آینده میلادی در اختیار شرکت ها قرار می گیرد. انتظار می رود محصولات مجهز به این مودم از اوایل سال 2020 به بازار عرضه شوند. اینتل با معرفی دیر هنگام این مودم، سعی کرده فاصله بین معرفی و عرضه را کاهش دهد.

مودم 5G اینتل از نسل های گذشته تلفن همراه مانند 3G ،4G و 2G نیز پشتیبانی می کند. این مودم ابعاد کوچکی دارد که این موضوع مزایایی را برای سازندگان گوشی های هوشمند به همراه دارد.

مودم 5G اینتل

ابعاد کوچک این مودم باعث می شود که شرکت ها به فضای بیشتری برای باتری دسترسی داشته باشند. علاوه بر امکان استفاده از باتری بزرگتر، محصولات کوچک نیز می توانند به این تراشه مجهز شوند. یکی از دستگاه هایی که برای شبکه ارتباطی 5G به مودم کوچک نیاز دارند، محصولات مربوط به اینترنت اشیا است.

حداکثر سرعت دانلود در مودم 5G اینتل به 6 گیگابیت بر ثانیه می رسد. سرعت دانلود مودم جدید اینتل، 3 تا 6 برابر بیشتر از سریع ترین مودم LTE موجود در بازار است. به نظر می رسد زمان معرفی این مودم با شایعات مربوط به عرضه آیفون 5G در سال 2020 همخوانی داشته باشد. اینتل یکی از شرکت های تامین کننده مودم موردنیاز آیفون های اپل است.

ارسال نظر