مقایسه چیپست‌های Kirin 710 و Snapdragon 660 در گوشی‌های هواوی و شیائومی

رسانه کلیک - هواوی در نمایشگاه IFA 2018 که در شهر برلین آلمان برگزار شد، از تراشه جدید Kirin 980 برای گوشی های پرچمدار و تراشه Kirin 710 برای گوشی های میان رده رونمایی کرد. عملکرد فوق العاده هواوی P20 با بهره گیری از پردازنده Kirin 970 مهر تاییدی بر پیشرفت روز افزون سری جدید پردازنده های اختصاصی این شرکت چینی به شمار می آید. در ادامه به مقایسه چیپست‌ های Kirin 710 و Snapdragon 660 در گوشی های هواوی و شیائومی می پردازیم.

مقایسه چیپست‌های Kirin 710 و Snapdragon 660 در گوشی‌های هواوی و شیائومی

اگرچه شیاوبین ، مدیر عامل کمپانی شیائومی اخیرا در پستی منتشر کرد که مشخصات Snapdragon 660 از Kirin 710 برتر است، اما همه می دانیم که بین امتیازات چیپ ها تا عملکرد واقعی آن ها در گوشی های هوشمند ممکن است تفاوت ‌زیادی وجود داشته باشد.

ورود سری میت و P هواوی به بازار گوشی های بالارده به میزان قابل توجهی بر محبوبیت این برند چینی افزود و حالا نوبت به سری نوا (Nova) رسیده تا با ورود به بازار گوشی های میان رده، توجه کاربران را با مدل های هواوی nova 3 و هواوی nova 3i به خود معطوف کند.

در ادامه به بررسی پردازنده های دو گوشی هوشمند هواوی نوا 3i و شیائومی 6X می پردازیم.

مقایسه کلی چیپست‌ های Kirin 710 و Snapdragon 660 نشان می دهد هر دو پردازنده بازده مشابهی دارند و از نظر CPU شبیه هم هستند. اما در جزئیات بیشتر، Kirin 710 مصرف انرژی بالاتری داشته و Snapdragon 660 از نظر GPU قدرتمندتر ظاهر شده است. با این حال باید توجه داشت که این داده ها در نهایت روی کاغذ مصداق دارند و ممکن است با تجربه واقعی تفاوت زیادی داشته باشند؛ چرا که عملکرد پردازنده به طور عمده تحت تاثیر بهینه سازی تلفن همراه است.

چیپست‌ های Kirin 710 و Snapdragon 660

گوشی هواوی nova 3i که به چیپست Kirin 710 مجهز شده، به راحتی می تواند از نسخه به روز شده GPU Turbo برای تقویت پردازش گرافیکی پشتیبانی کند. نتایج تست بازی های آنلاین نیز نشان می دهد که این گوشی توانسته با کمک Kirin 710 بازی ها را به بهترین نحو اجرا کند. همچنین می توان به سرعت بالای این پردازنده در اجرای اپلیکیشن های پر طرفدار مانند WeChat نیز اشاره داشت.

دوربین شیائومی 6X از دو لنز اصلی با رزولوشن‌های 20 و 12 مگاپیکسل تشکیل شده و دوربین سلفی این گوشی 20 مگاپیکسلی است. در مقابل، اسمارت فون Huawei nova 3i دارای 4 دوربین است که دوربین های عقب آن 16 و 2 مگاپیکسلی و دوربین های جلوی آن 24 و 2 مگاپیکسلی هستند. اگرچه هر دو گوشی به تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز شده‌اند، اما nova 3i می‌ تواند هوشمندانه 50 نوع سوژه در 22 صحنه متفاوت را تشخیص دهد و این قابلیت را با دقت بالا و نور پس زمینه کافی ارائه کند که نشان از عملکرد کم نظیر دوربین آن دارد.

چیپست‌ های Kirin 710 و Snapdragon 660

در زمینه عملکرد ارتباطی، هر دو چیپست از شبکه Cat.12/13 LTE network یا همان اینترنت نسل چهارم با نرخ پیمایش پایین downlink peak rate 600Mpbs و نرخ پیمایش بالا uplink peak rate 150Mbps پشتیبانی می کنند. برتری Kirin 710 در این زمینه به دلیل بهره گیری آن از همه کانال های ارتباطی است.

نوا 3i اولین تلفن هوشمند میان رده بعد از گوشی های دارای چیپ Kirin 970 است که قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت VoLTE و امکان برقراری ارتباط در مکان ها با سیگنال ضعیف از جمله مترو آسانسور و غیره را دارا بوده و تجربه با کیفیتی را در این بخش ارایه می‌کند.

در ادامه باید اشاره کرد گوشی نوا 3i از یک باتری 3340 میلی آمپر ساعتی و شیائومی 6X از یک باتری 3010 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

نظر شما در رابطه با قدرت چیپست‌ های Kirin 710 و Snapdragon 660 چیست؟

ارسال نظر