سیستم فیس آنلاک مدیاتک برای گوشی های ارزان قیمت توسعه می یابد

رسانه کلیک - شرکت مدیاتک در زمینه تولید پردازنده های موبایل فعالیت دارد. سیستم فیس آنلاک مدیاتک در گوشی های ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم فیس آنلاک مدیاتک برای گوشی های ارزان قیمت توسعه می یابد

سیستم های شناسایی چهره فناوری جدیدی محسوب نمی شوند. شرکت های تولیدکننده گوشی های اندرویدی از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده کرده اند؛ با این حال فیس آیدی شرکت اپل امنیت بیشتری در مقایسه با آن ها دارد.

در حال حاضر تعداد کمی از گوشی های اندرویدی به سیستمی مشابه با فیس آیدی اپل مجهز شده اند که در میان آن ها می توان به شیائومی Mi 8 اکسپلورر اشاره کرد. شرکت مدیاتک قصد دارد تغییراتی در این روند ایجاد کند.

سیستم فیس آنلاک مدیاتک قیمت پایینی خواهد داشت؛ بنابراین شرکت های بیشتری از آن در محصولات خود استفاده خواهند کرد. این سیستم می تواند علاوه بر پرچمداران در گوشی های میان رده و پایین رده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم مدیاتک Active Stereo نام دارد و با چیپست های هلیو P60 و هلیو P22 سازگار است ( مدیاتک هلیو P60 معرفی شد؛ پردازنده ای مجهز به هوش مصنوعی ).

این سیستم به دو سنسور مادون قرمز، الگوریتم شناسایی چهره با یادگیری ماشینی و امکان شناسایی عمق نیاز دارد که چیپست های هلیو قادر به ثبت تصویر بوکه است ( پردازنده هلیو P22 با لیتوگرافی 12 نانومتری معرفی شد ).

در حالی که این سیستم می تواند کارایی بالایی داشته باشد، برای مقایسه آن با فیس آیدی اپل باید منتظر معرفی محصولی مجهز به آن باشیم. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه این فناوری منتشر نشده است.

فیس آیدی اپل در مقایسه با فناوری های توسعه یافته توسط شرکت های رقیب کارایی بالاتری دارد. در زمان معرفی این سیستم، برخی از تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده بودند که شرکت های سازنده محصولات اندرویدی برای دستیابی به فناوری شرکت اپل نیاز به 2.5 سال زمان دارند.

ارسال نظر