مدیاتک از تراشه های گیمینگ سری هلیو G90 رونمایی کرد

رسانه کلیک - شرکت مدیاتک رسما از تراشه های گیمینگ سری هلیو G90 رونمایی کرد. این تراشه ها اصلی ترین رقیب اسنپدراگون 730G محسوب می شوند.

مدیاتک از تراشه های گیمینگ سری هلیو G90 رونمایی کرد

مدیاتک چند روز پیش اعلام کرده بود که قصد دارد به زودی از تراشه های گیمینگ خود رونمایی کند ( تاریخ رونمایی از چیپست هلیو G90 اعلام شد ). حال این شرکت به طور رسمی هلیو G90 و هلیو G90T را به دنیا معرفی کرده است. این چیپست ها از ۲ هسته آرم کورتکس A76 و ۶ هسته کورتکس A55s تشکیل شده و از پردازشگر گرافیکی مالی G76 بهره می برند. تراشه های جدید مدیاتک مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری شرکت TSMC هستند و فرکانس آن ها بالغ بر ۲٫۰۵ گیگاهرتز است. علاوه بر این، پردازنده های جدید مدیاتک حداکثر از ۱۰ گیگابایت رم با فناوری LPDDR4X پشتیبانی می کنند.

مهم ترین مشخصه سری تراشه های هلیو G90 استفاده از فناوری HyperEngine است. این فناوری با پشتیبانی از چندین عملکرد مختلف، لذت بازی کردن با گوشی را چندین برابر می کند. این تراشه دارای یک موتور هوشمند است که می تواند قابلیت اتصال LTE و WiFi را با یکدیگر ترکیب کرده و بدین ترتیب قدرت سیگنال را افزایش دهد.

از دیگر مشخصات این تراشه ها می توان به قابلیت پشتیبانی از اتصال وای فای دوگانه اشاره کرد. این ویژگی به دستگاه اجازه می دهد تا برای ارتباط پایدارتر و کاهش تاخیر، همزمان به دو روتر مختلف متصل شود. سازگاری با استاندارد HDR10 و سرعت بالای بازخورد فرمان های لمسی نیز از قابلیت های بی نظیر هلیو G90 و هلیو G90T هستند.

اینطور که پیداست، مدیاتک قصد دارد تا در صنعت رو به رشد اسمارت فون های گیمینگ، از رقبای خود پیشی بگیرد؛ زیرا علاوه بر ارائه چیپست های کاربردی و قدرتمند، قیمت نسبتا معقولانه ای را برای محصولات خود در نظر گرفته است. ناگفته نماند که نخستین دستگاه مبتنی بر چیپست SoC هلیو G90 یکی از اسمارت فون های شرکت شیائومی خواهد بود.

ارسال نظر