سنسور 256 مگاپیکسلی وارد دنیای گوشی های هوشمند می شود؟

رسانه کلیک - به تازگی در وب سایت چینی ویبو، تصویری از رابط کاربری دوربین یک گوشی هوشمند مرموزن منتشر شده که به سنسور 256 مگاپیکسلی دوربین اشاره می کند.

سنسور 256 مگاپیکسلی وارد دنیای گوشی های هوشمند می شود؟

تعداد پیکسل های بیشتر همیشه به معنی تصاویر بهتر نیست؛ با این حال پیکسل های بیشتر شانس گرفتن تصاویر با جزییات بالاتر را افزایش می دهد. صنعت گوشی های هوشمند با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و در بخش دوربین و بالاترین رزولوشن، سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ حرف اول را می زند. البته در حال حاضر اکثر گوشی های هوشمند پرچمدار از سنسورهای 48 یا 64 مگاپیکسلی استفاده می کنند. با اینکه علت نیاز به پیکسل های بیشتر هنوز به خوبی درک نشده، اما به تازگی یک گوشی هوشمند اسرارآمیز جدید با سنسور 256 مگاپیکسلی در فضای وب ظاهر شده است.

تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تولید سنسور 256 مگاپیکسلی منتشر نشده است. با این حال، یکی از بلاگرهای Weibo مدعی شده که گوشی هوشمند اسرارآمیز مذکور، از سنسور 256 مگاپیکسلی بهره می برد.

این بلاگر پس از طرح ادعای اولیه خود، تصویری از رابط کاربری دوربین متعلق به گوشی مرموز را به نمایش گذاشت. در این تصویر، عبارت دوربین اولترا-کلین 256 مگاپیکسلی به چشم می خورد. با این حال، نام یا مدل این گوشی هنوز به طور ناشناخته باقی مانده است. متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره این گوشی هوشمند اسرارآمیز با دوربین فوق پیشرفته 256 مگاپیکسلی در دسترس نیست. اما احتمالا در هفته های آینده شاهد افشاگری های بیشتری باشیم.

رقابت احتمالی IMX686 سونی با سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ

همانطور که قبلا گفته شد، متغیرهای زیادی موجب ساخت یک تصویر خوب می شوند. کیفیت یک تصویر تنها به تعداد پیکسل ها مربوط نیست. طبق گزارش های اخیر، سنسور 60 مگاپیکسلی IMX686 سونی احتمالا رقیب اصلی سنسورهای 108 مگاپیکسلی سامسونگ خواهد شد. سنسور IMX686 سونی همانند سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ، از مجموعه پیکسل های Quad-Bayer برای ایجاد تصویر استفاده می کند که کیفیت واقعی آن باید حدود 15 مگاپیکسل باشد. البته انتظار اصلی از این سنسور، قابلیت ارائه بزرگنمایی فوق العاده است.

ارسال نظر