چیپست اسنپدراگون 855 رسما معرفی شد

رسانه کلیک - شرکت کوالکام از چیپست اسنپدراگون 855 رونمایی کرد. این تراشه در مقایسه با نسل گذشته خود بهبودهای زیادی را تجربه کرده و توسط لیتوگرافی 7 نانومتری به تولید می رسد.

چیپست اسنپدراگون 855 رسما معرفی شد

دیروز شاهد افشای اطلاعاتی در رابطه با جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام بودیم ( شرکت TSMC پردازنده اسنپدراگون 855 را تولید می کند ). امروز کوالکام از چیپست اسنپدراگون 855 رونمایی کرد. برخلاف شایعات گذشته، این تراشه با نام اسنپدراگون 8150 در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی گیرد.

چیپست اسنپدراگون 855 دارای معماری 7 نانومتری بوده که باعث کاهش مصرف انرژی توسط آن می شود. علاوه بر کاهش مصرف انرژی، شاهد افزایش عملکرد این تراشه جدید نیز خواهیم بود. کوالکام اعلام کرده عملکرد این پردازنده در زمینه هوش مصنوعی، افزایشی 3 برابری را در مقایسه با نسل گذشته خود تجربه می کند.

این تراشه برای بهبود عملکرد در زمینه واقعیت افزوده، به یک پردازنده اختصاصی مجهز شده است. این چیپست دارای یک پردازشگر تصویر جدید بوده که قادر به ضبط ویدیو 4K HDR با مصرف انرژی بسیار کمتر در مقایسه با گذشته است. این پردازشگر 75 درصد انرژی کمتری در مقایسه با گذشته دارد.

کوالکام علاوه بر رونمایی از چیپست جدید خود، فناوری سنسور اثر انگشت اولتراسونیک درون نمایشگر را نیز در معرض دید عموم قرار داد. این فناوری با نام 3D Sonic Sensor شناخته می شود. این تکنولوژی قادر به تشخیص اثر انگشت حتی در زمان خیس بودن دست است.

چیپست اسنپدراگون 855 در دو نسخه با مودم های مختلف در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد. مودم X24 LTE موجود در این تراشه دارای سرعت دانلود تئوری برابر با 2 گیگابیت بر ثانیه است. شرکت هایی که خواهان عرضه گوشی خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G هستند، می توانند پردازنده جدید کوالکام را مجهز به مودم X50 سفارش دهند.

انتظار می رود قدرت بسیاری از پرچمداران اندوریدی سال آینده را پردازنده اسنپدراگون 855 تامین کند. احتمالا گوشی های سری گلکسی S10 سامسونگ اولین محصولات مجهز به این چیپست خواهند بود.

ارسال نظر