کوالکام XR1 معرفی شد؛ اولین تراشه مخصوص واقعیت مجازی و واقعیت افزوده!

رسانه کلیک - کوالکام XR1 به صورت رسمی رونمایی شد. این تراشه به صورت انحصاری برای هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسعه یافته است.

کوالکام XR1 معرفی شد؛ اولین تراشه مخصوص واقعیت مجازی و واقعیت افزوده!

تا به امروز شاهد استفاده از تراشه های کوالکام در دستگاه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بوده ایم، با این حال این کمپانی از تراشه مخصوصی برای این محصولات رونمایی نکرده بود. در حقیقت تولیدکنندگان از تراشه های موبایل در هدست های خود استفاده می کردند.

امروز از تراشه کوالکام XR1 رسما رونمایی شد. این اولین تراشه شرکت کوالکام محسوب می شود که به صورت انحصاری برای دستگاه های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسعه یافته است. انتظار می رود این تراشه باعث کاهش قیمت تولید هدست های اقتصادی شود.

به احتمال زیاد اولین هدست های مجهز به این تراشه در اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال 2019 معرفی و روانه بازار می شوند. در حالی که ورود شرکت کوالکام به دنیای تراشه های دستگاه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می تواند تغییراتی را در این صنعت ایجاد کند، پردازنده اسنپدراگون 845 قدرت بیشتری را در اختیار سازندگان قرار می دهد.

تراشه کوالکام XR1 برای دستگاه های ارزان قیمت توسعه داده شده است بنابراین توسط این تراشه تنها می توان به مشاهده ویدیو پرداخت. کوالکام XR1 مناسب استفاده در هدست های گیمینگ نیست.

به گفته کوالکام این تراشه برای کارهای ساده قابل استفاده است. تراشه کوالکام XR1 قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای با رزولوشن 4K و نرخ بازسازی 60 فریم در ثانیه، فعال سازی صوتی، کنترلرها و شناسایی حرکت با 6 درجه آزادی است.

این امکان وجود دارد که کوالکام از تراشه های اختصاصی قدرتمندی رونمایی کند. در صورت تحقق این موضوع می توان انتظار داشت کارایی هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی افزایش پیدا کند. به نظر می رسد کوالکام برای توسعه تراشه های قدرتمندتر منتظر واکنش بازار نسبت به هدست های واقعیت ترکیبی است.

ارسال نظر