حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 4 ترابایت به تولید انبوه رسید

رسانه کلیک - سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حافظه SSD و فلش در دنیا محسوب می شود. به تازگی تولید انبوه حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 4 ترابایت شروع شده است.

حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 4 ترابایت به تولید انبوه رسید

سامسونگ در زمان رونمایی از حافظه فلش 1 ترابایتی خود اعلام کرد در آینده نزدیک حافظه های SSD با ظرفیت بالا تولید می کند. به تازگی تولید انبوه حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 4 ترابایت آغاز شده است.

این حافظه برخلاف نمونه های قبلی برای کمپانی ها و یا شرکت های فعال در زمینه کلود توسعه پیدا نکرده است و کاربران عادی نیز قادر به خرید آن خواهند بود.

حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 4 ترابایت اولین نمونه تجاری محسوب می شود که از فناوری 4 بیتی حافظه V-NAND بهره می برد. این فناوری که با نام QLC شناخته می شود، دارای حافظه بیشتری در ابعاد یکسان با نسل گذشته است.

حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 4 ترابایت قادر به خواندن اطلاعات با سرعت 540 مگابایت بر ثانیه و نوشتن اطلاعات با سرعت 520 مگابایت بر ثانیه است. در حالی که سلول های 4 بیتی QLC سرعت یکسانی در مقایسه با نسل گذشته خود دارد، در صورت استفاده مداوم عمر کمتری خواهند داشت.

سامسونگ اعلام کرده در ادامه سال جاری میلادی از نمونه های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی این حافظه نیز رونمایی می کند. علاوه بر تولید حافظه های 2.5 اینچی، این شرکت کره ای در آینده نزدیک نمونه M.2 NVMe آن را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد.

در حال حاضر سامسونگ قیمت حافظه SSD خود با ظرفیت 4 ترابایت را اعلام نکرده است. در حالی که هارد دیسک های با ظرفیت 4 ترابایت با قیمتی نزدیک به 100 دلار به فروش می رسند، حافظه SSD سامسونگ 860 EVO با 10 برابر قیمت بیشتر در اختیار خریداران قرار می گیرد.

سامسونگ اعلام کرده حافظه های جدید خود را برای مشتریان عادی توسعه داده است؛ بنابراین انتظار می رود با قیمت پایین تری در مقایسه با نسل کنونی به فروش برسند.

ارسال نظر