چیپست اگزینوس 9820 به هسته های سامسونگ Mongoose 4 مجهز می شود

رسانه کلیک - بر اساس اطلاعاتی که به تازگی افشا شده، چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ به هسته های اختصاصی Mongoose 4 مجهز می شود.

چیپست اگزینوس 9820 به هسته های سامسونگ Mongoose 4 مجهز می شود

چیپست اگزینوس 9820 نسل آینده پردازنده های سامسونگ محسوب می شود که بر اساس معماری 7 نانومتری FinFET توسعه می یابد. انتظار می رود این پردازنده جدید به هسته های سامسونگ Mongoose 4 مجهز شود.

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی توسط حساب توییتری Ice Universe منتشر شده هسته های سامسونگ Mongoose 4 در مقایسه با هسته های Cortex A76 شرکت ARM از قدرت بیشتری بهره می برد و مصرف انرژی کمتری دارد.

در حالی که ARM اعلام کرده حداکثر فرکانس هسته های Cortex A76 به 3.3 گیگاهرتز می رسد، Ice Universe به فرکانس بالاتر هسته های سامسونگ Mongoose 4 اشاره می کند.

به اعتقاد Ice Universe چیپست اگزینوس 9820 در بخش چند هسته ای در بنچمارک گیک بنچ به امتیازی بالاتر از 13000 دست پیدا می کند. در صورت صحت این موضوع پردازنده جدید سامسونگ قدرت یکسانی با تراشه اپل A12 خواهد داشت.

در حالی که سامسونگ پردازنده جدیدش را خود طراحی و تولید می کند، شرکت اپل تراشه A12 را طراحی و تولید آن را به کمپانی TSMC واگذار می کند. TSMC پردازنده جدید اپل را با لیتوگرافی 7 نانومتری تولید می کند. گفته می شود تراشه A12 در مقایسه با نسل گذشته خود 23 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

انتظار می رود چیپست اگزینوس 9820 سال آینده به بازار عرضه شود و محصولات سری گلکسی S10 اولین گوشی های هوشمند مجهز به آن باشند. این احتمال وجود دارد که سامسونگ از پرچمداران جدید سری S خود در نمایشگاه CES در شهر لاس وگاس رونمایی کند.

شایعات علت معرفی زودهنگام گلکسی اس 10 را مربوط به گوشی خمیده سامسونگ می دانند. از طرفی، گزارش ها به رونمایی از این محصول در کنگره جهانی موبایل سال آینده میلادی در شهر بارسلونا اشاره دارد. در آینده اطلاعات بیشتری از این پردازنده منتشر خواهد شد.

ارسال نظر