انتشار اطلاعات جدید در رابطه با چیپست اسنپدراگون 8150

رسانه کلیک - کوالکام در حال توسعه نسل آینده پردازنده های خود است. به تازگی اطلاعات جدیدی از چیپست اسنپدراگون 8150 در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

انتشار اطلاعات جدید در رابطه با چیپست اسنپدراگون 8150

نسل آینده پردازنده های کوالکام با نام اسنپدراگون 8150 مراحل توسعه خود را طی می کند. در گذشته گزارش ها و شایعات از این تراشه با نام اسنپدراگون 855 یاد کرده بودند. چیپست اسنپدراگون 8150 از معماری 7 نانومتری شرکت TSMC بهره می برد.

کوالکام برای نسل آینده پردازنده های خود از واحد پردازش عصبی مستقل استفاده می کند که کارایی این تراشه را در زمینه هوش مصنوعی افزایش می دهد. بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط Roland Quant در توییتر منتشر شده، این تراشه از معماری مشابه با پردازنده Kirin 980 بهره می برد.

پردازنده کایرین 980 شرکت هواوی با لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه یافته است. این شرکت برای قدرتمندترین چیپست خود از 8 هسته پردازشی استفاده کرده که در سه خوشه قرار گرفته است.

یکی از این خوشه ها، 4 هسته با عملکرد متوسط را میزبانی می کند که از آن ها با نام Silver یاد می شود. خوشه دیگر دارای 2 هسته استاندارد با نام Gold است و خوشه آخر از 2 هسته پردازشی قدرتمند با نام +Gold بهره می برد.

چیپست Kirin 980 اولین پردازنده تجاری در جهان محسوب می شود که به هسته پردازشی Cortex-A76 و هسته گرافیکی Mali-G76 مجهز شده است. این تراشه دارای 4 هسته Cortex-A76 در دو خوشه و 4 هسته Cortex-A55 در یک خوشه است. عملکرد تک هسته ای این پردازنده در مقایسه با نسل گذشته خود بهبودی 75 درصدی داشته است.

در گذشته نه چندان دور پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8150 موفق به کسب تاییدیه بلوتوث شده بود ( پردازنده اسنپدراگون 8150 موفق به کسب تاییدیه بلوتوث شد ). بر اساس اعلام رولند کوانت، پردازنده جدید شرکت کوالکام در کنفرانس این شرکت در هاوایی در ماه دسامبر معرفی می شود.

ارسال نظر