اسنپدراگون 855 به واحد پردازش عصبی اختصاصی مجهز می‌شود!

رسانه کلیک - کوالکام احتمالا تراشه اسنپدراگون 855 را به واحد پردازش عصبی اختصاصی (Dedicated Neural Processing Unit) مجهز می کند.

اسنپدراگون 855 به واحد پردازش عصبی اختصاصی مجهز می‌شود!

شرکت کوالکام یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین شرکت های فعال در زمینه تولید تراشه های موبایلی است. تراشه های این شرکت در رده های مختلفی عرضه شده و در گوشی های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تراشه های کوالکام با لقب اسنپدراگون (Snapdragon) شناخته می‌شوند و هم اکنون برترین تراشه این کمپانی تراشه اسنپدراگون 845 است. اگرچه تراشه مذکور بسیار قدرتمند بوده و توان پردازش بالایی دارد، اما به واحد پردازش عصبی اختصاصی یا "Dedicated Neural Processing Unit" مجهز نیست! این مسئله در حالی است که تراشه‌ای مثل تراشه کرین 970 هواوی از واحد پردازش عصبی اختصاصی بهره می‌برد!

اما واحد پردازش عصبی اختصاصی چیست و چه کارایی دارد؟ به طور خلاصه واحد پردازش عصبی اختصاصی یک پردازشگر مستقل است که می‌تواند اطلاعات و داده های مربوط به تسک های مرتبط با هوش مصنوعی را به طور اختصاصی آنالیز کند. یعنی اگر یک تراشه از واحد پردازش عصبی اختصاصی بهره‌مند باشد، وظیفه پردازش تسک های مرتبط با هوش مصنوعی آن به طور اختصاصی و مستقبل توسط پردازشگر عصبی آن انجام خواهد شد و سایر داده های پردازشی هم توسط اعضای دیگر تراشه آنالیز می‌شوند. جالب است بدانید که تا پیش از این هیچ یک از تراشه های شرکت کوالکام از این ویژگی بهره‌مند نبودند!

اما طبق گزارش های اخیر، ظاهرا کوالکام قصد دارد در تراشه اسنپدراگون 855 که پرچمدار جدید این شرکت هم خواهد بود، از واحد پردازش عصبی اختصاصی استفاده کند. این مسئله نه تنها منجر به افزایش قدرت عملکرد پردازنده می‌شود، بلکه بستر مناسب برای ایجاد قابلیت های مرتبط با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر را هم فراهم می‌کند. اگر تراشه اسنپدراگون 855 به واحد پردازش عصبی اختصاصی مجهز شود، اولین تراشه‌ از سری تراشه های کوالکام خواهد بود که از این ویژگی بهره می‌برد.

با وجود تمام این تفاسیر هنوز تجهیز تراشه اسنپدراگون 855 به واحد پردازش عصبی اختصاصی به صورت رسمی از سوی شرکت کوالکام به تایید نرسیده است. پیش بینی می‌کنیم که با ارائه پتانسیل این چنینی در تراشه اسنپدراگون 855 به تدریج شاهد پیاده سازی تکنولوژی های پیشرفته‌تر مرتبط با هوش مصنوعی در گوشی های موبایل باشیم. نظر شما در رابطه با این مسئله چگونه است؟

ارسال نظر