شرکت TSMC چیپست اسنپدراگون 855 را تولید می کند

رسانه کلیک - چیپست اسنپدراگون 855 توسط شرکت TSMC به تولید می رسد. این پردازنده با لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه پیدا کرده و با چیپست اپل A12 Bionic رقابت می کند.

شرکت TSMC چیپست اسنپدراگون 855 را تولید می کند

در حال حاضر چیپست های اپل A12 بایونیک و کایرین 980 بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده اند. به نظر می رسد در آینده محصولات اندرویدی بیشتری به پردازنده با معماری 7 نانومتری مجهز شوند.

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی در اختیار رسانه ها قرار گرفته، شرکت TSMC وظیفه تولید پردازنده اسنپدراگون 855 را بر عهده دارد. به نظر می رسد مشکلات مربوط به مودم 5G این چیپست رفع شده است.

رولند کوانت در توییت خود به این موضوع اشاره کرده که پردازنده آینده شرکت کوالکام با کد داخلی اسنپدراگون 8150 شناخته می شود؛ با این حال شاهد عرضه آن با نام تجاری اسنپدراگون 855 خواهیم بود.

تراشه اسنپدراگون 855 بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه پیدا می کند. در این چیپست شاهد حضور 8 هسته در سه خوشه خواهیم بود. فرکانس این خوشه ها روی 1.78، 2.42 و 2.84 گیگاهرتز تنظیم شده است. کارهای گرافیکی در این چیپست بر عهده پردازنده گرافیکی آدرنو 640 است.

مشخصات چیپست اسنپدراگون 8150

این پردازنده به واحد پردازش مبتنی بر شبکه عصبی مجهز می شود. اسنپدراگون 855 اولین چیپست کوالکام محسوب می شود که در زمینه پردازش مبتنی بر شبکه عصبی و همچنین هوش مصنوعی پیشرفت فوق العاده ای را در مقایسه با نسل قبلی خود تجربه می کند.

چیپست آینده شرکت کوالکام دارای مودم X24 برای شبکه ارتباطی LTE و مودم X50 برای نسل پنجم تلفن همراه خواهد بود ( مشخصات چیپست اسنپدراگون 8150 لو رفت ).

انتظار می رود این چیپست در نیمه اول سال آینده میلادی قدرت پرچمداران مختلف اندرویدی را تامین کند. به احتمال زیاد گوشی های سری گلکسی S10 اولین محصولات مجهز به این پردازنده خواهند بود.

گفته می شود سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2019 از سه پرچمدار جدید خود از سری گلکسی اس 10 به صورت رسمی رونمایی می کند.

ارسال نظر