تولید انبوه تراشه های 7 نانومتری کوالکام در آینده نزدیک

رسانه کلیک - تراشه های 7 نانومتری کوالکام در آینده نزدیک توسط TSMC به تولید انبوه می رسد. لیتوگرافی 7 نانومتری باعث کاهش مصرف انرژی در این چیپست ها می شود.

تولید انبوه تراشه های 7 نانومتری کوالکام در آینده نزدیک

از سال گذشته میلادی شایعات به تولید نسل آینده پردازنده های کوالکام توسط TSMC اشاره می کردند. بر اساس شایعات کوالکام شرکت TSMC را به‌جای سامسونگ به عنوان شریک تجاری خود انتخاب می کند.

به تازگی گزارشی در رابطه با شرکت TSMC منتشر شده که ادعا می کند این شرکت تایوانی نسل آینده چیپست های کوالکام را تولید می کند. تراشه های 7 نانومتری کوالکام در مقایسه با نسل گذشته مصرف انرژی کمتری خواهد داشت.

انتظار می رود در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده شرکت TSMC سفارش تولید پردازنده های 7 نانومتری کوالکام را دریافت کند ( تراشه 7 نانومتری TSMC به گل سرسبد قطعات موبایلی تبدیل می شود ).

دو کمپانی TSMC و کوالکام در گذشته همکاری های زیادی با هم داشته اند. با این حال تراشه های 14 و 10 نانومتری کوالکام را شرکت سامسونگ تولید کرد. از پردازنده های تولید شده به وسیله TSMC می توان به اسنپدراگون 808 و 810 اشاره کرد.

دو شرکت سامسونگ و TSMC سرمایه گذاری زیادی در تولید تراشه های با لیتوگرافی 7 نانومتری انجام داده اند. با این حال به نظر می رسد شرکت تایوانی TSMC برنده این رقابت باشد. این کمپانی اعلام کرده که قادر به تحویل پردازنده های 7 نانومتری در سال جاری میلادی است.

انتظار می رود در اواخر سال 2018 شرکت TSMC تولید انبوه پردازنده اسنپدراگون 855 را آغاز کند. در ماه گذشته گزارشی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت TSMC تولید انبوه تراشه A12 اپل را شروع کرده است ( تولید انبوه تراشه A12 اپل با لیتوگرافی 7 نانومتری آغاز شد / شاخ و شانه کشی آیفون برای کهکشانی ها ).

چیپست A12 با لیتوگرافی 7 نانومتری تولید می شود. این پردازنده قدرت آیفون های آینده اپل را تامین می کند. گزارش ها به آمادگی هواوی برای تولید انبوه پردازنده Kirin 980 اشاره می کنند. این تراشه با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC تولید می شود.

ارسال نظر